Περιοδικό

Θέλεις να χάσεις κιλά; Φάε μέλι!

Θέλεις να χάσεις κιλά; Φάε μέλι!

Γραφει ο Θ. Δημητριάδης

Έναν ανέλπιστο σύμμαχο μπορούν να βρουν στο μέλι οι άνθρωποι που κάνουν προσπάθεια να χάσουν κιλά. Συγκεκριμένα, όπως αποδείχθηκε από επιστημονική μελέτη που έκανε το Πανεπιστήμιο της Αθήνας, το μέλι παίζει μεγάλο ρόλο στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.
Η συγκεκριμένη έρευνα κράτησε έξι μήνες και αποφάνθηκε πως η κατανάλωση 15 γραμμαρίων μελιού κάθε μέρα έχει ευεργετική επίδραση στη συγκέντρωση γλυκόζης και ινσουλίνης στον οργανισμό σε σχέση με άλλες γλυκαντικές ουσίες.
Όπως τόνισε η Ευαγγελία Χαρμανδάρη, Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ενδοκρινολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπεύθυνη του Τμήματος Ενδοκρινολογίας, Μεταβολισμού της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία»:

 «Τα ευρήματα της εξάμηνης αυτής μελέτης έδειξαν ότι η καθημερινή κατανάλωση μελιού ίσως να καθυστερεί ή να προλαμβάνει την ανάπτυξη της αντίστασης στην ινσουλίνη, την διαταραχή της ανοχής στη γλυκόζη και την ανάπτυξη σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2 σε παχύσαρκα κορίτσια».


Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο μέλι και τη ζάχαρη;
Το μέλι, αν και είναι τροφή που την χαρακτηρίζει η γλυκιά γεύση, αποτελείται από ζάχαρα με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από της ζάχαρη;. Η φρουκτόζη του μελιού απορροφάται στο αίμα μέσω μιας διαδικασίας ενεργητικής απορρόφησης. Τα μόρια φρουκτόζης του μελιού απορροφώνται πιο αργά και δεν προκαλείται υπερέκκριση ινσουλίνης.
Αντίθετα η απορρόφηση της ζάχαρης από τον ανθρώπινο οργανισμό γίνεται μέσω ώσμωσης μετά την πέψη. Αυτό σημαίνει πως η γλυκόζη εισέρχεται με ταχύτητα και υψηλή συγκέντρωση στο αίμα προκαλώντας έτσι την άμεση παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του μελιού σε σχέση με την κατεργασμένη ζάχαρη είναι ότι δίνει στα φαγητά και τα ροφήματα πολύ καλύτερη γεύση. Πολλοί πιστεύουν ότι δεν γίνεται να χρησιμοποιείς μέλι για αδυνάτισμα επειδή η ο πιο συχνός γνωστός τρόπος απώλειας βάρους είναι ο περιορισμός ή η πλήρης απαγόρευση της κατανάλωσης γλυκών. Αυτό είναι λάθος.

Αν και το μέλι έχει λίγες παραπάνω θερμίδες από τη ζάχαρη (το μέλι έχει 21 θερμίδες ανά κουταλάκι ενώ η ζάχαρη 16), εντούτοις επειδή είναι γλυκύτερο θα χρειαστεί λιγότερη ποσότητα από τη ζάχαρη για το ίδιο αποτέλεσμα και θα δώσει λιγότερες θερμίδες.

Αντίθετα με την κατεργασμένη ζάχαρη που μόνο γλυκαίνει τις τροφές χωρίς να προσθέτει θρεπτική αξία, το μέλι περιέχει πολλές βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αμινοξέα. Επιπλέον έχει θεραπευτικές ιδιότητες και πολλά οφέλη για την υγεία διότι μειώνει τα επίπεδα του στρες, φέρνει καλύτερο ύπνο, προλαμβάνει ασθένειες του ανοσοποιητικού συστήματος και βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Το μέλι μας βοηθάει να κοιμηθούμε καλύτερα και αποφεύγουμε τον πειρασμό να τσιμπήσουμε κάτι το βράδυ, ούτε θα πεινάμε τόσο όταν ξυπνήσουμε το πρωί.

Με άλλα λόγια, για κάποιον που θέλει να αδυνατήσει αλλά δεν μπορεί να κόψει την ζάχαρη, είναι χίλιες φορές προτιμότερο να την αντικαθιστά με το μέλι. Σε αντίθεση με την ζάχαρη είναι δεδομένο πως θα βοηθήσει τον οργανισμό του να χάσει πιο εύκολα κιλά.

Σημείωση: Το μέλι πρέπει να είναι γνήσιο και όχι νοθευμένο. Γι’ αυτό προτιμούμε το γνήσιο και αρωματικό θυμαρίσιο μέλι της Λήμνου.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button