Λήμνος

ΑΚΟΥΜΕ… ΑΚΟΥΑ ΚΑΙ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ – ΦΕΥΓΕΙ ΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ AQUA BLUE !

ΑΚΟΥΜΕ... ΑΚΟΥΑ ΚΑΙ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ - ΦΕΥΓΕΙ ΤΟ ΠΗΓΑΣΟΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ AQUA BLUE !

 Από  1ης Νοέμβρη το δρομολόγιο  του Λαυρίου θα εξυπηρετείται  από  ένα άλλο  πλοίο,  μετά από 3 χρόνια με το ΠΗΓΑΣΟΣ.  Θα είναι το AQUA BLUE της εταιρείας  SEAJETS .

Δυστυχώς,  οι φήμες  ο,τι στο διαγωνισμό που προκηρύχτηκε  το διαθέσιμο ποσό της επιδότησης ήταν τέτοιο  ώστε να καλύψει  τις απαιτήσεις για ένα νεότερο και σύγχρονο   πλοίο Β’ Κατηγορίας ήταν μόνο φήμες και έτσι ο διαγωνισμός είχε μόνο έναν υποψήφιο…  Το Γ΄ (και τελευταίας)  Κατηγορίας   AQUA BLUE.  Άλλα  και από παλιά,   σε ανάλογους διαγωνισμούς για επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές , πάντα έτσι συμβαίνει  και σπάνια τα υποψήφια πλοία  είναι πάνω από ένα! 

Το ΠΗΓΑΣΟΣ δεν μπόρεσε να πάρει μέρος στο διαγωνισμό  γιατι η προκήρυξη του Υπουργείου , αυτή τη φορά,  απαιτούσε για  κάθε υποψήφιο πλοίο τουλάχιστον 100 κρεβάτια και το ΠΗΓΑΣΟΣ δεν έχει ούτε τα μισά.  

Το καλό στην περίπτωση  αυτού του διαγωνισμού είναι ότι η σύμβαση είναι για ένα μόνο  χρόνο, μήπως και του  χρόνου  (και  με τη δίκη μας πίεση) προκύψει κάτι καλύτερο:  ένα  πλοίο Β΄ Κατηγορίας το οποίο  να αντικαταστήσει τα πλοία της γραμμής του Λαυρίου,  που πάντα είναι Γ΄ Κατηγορίας, δηλαδή υπερήλικα, αργοκίνητα,  παλιάς κοπής …  

ΤΟ “ΝΕΟ” ΠΛΟΙΟ…

Μετά από δύο  χρόνια παροπλισμό  και άλλο ένα  για επισκευές,   επανήλθε στη δράση   το πλοίο με το σημερινό όνομα AQUA BLUE.  Ξεκίνησε με την καλοκαιρινή  Γραμμή από Θεσσαλονίκη  για Σκιάθο,  Κυκλάδες  μέχρι Κρήτη.

Το  AQUA BLUE   κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία το 1975 και  τα πρώτα 15 χρόνια ταξίδευε στις θάλασσες της  μακρινής αυτής χώρας. Γενικά εκείνα τα χρόνια  τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής δεν είχαν την καλύτερη φήμη,  ανάμεσα στους ναυτικούς , κυρίως ως προς τα υλικά κατασκευής.

Στην Ελλάδα ήρθε το 1991 από την εταιρία ΑΝΕΚ,   ονομάστηκε ΚΥΔΩΝ και  ως ρο-ρο  έκανε τη γραμμή Πάτρα – Τεργέστη.

Αργότερα ήρθε στις Γραμμές του Αιγαίου   με το όνομα ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ.

Το Νοέμβρη του 2014 παροπλίστηκε και το Δεκέμβρη του 2016 αγοράστηκε από  την Εταιρεία  SEAJETS,     η οποία ξεκίνησε εκτεταμένες  επισκευές. Έτσι φέτος το καλοκαίρι μπήκε στη δίμηνη γραμμή από Θεσσαλονίκη μέχρι Κρήτη με το όνομα AQUA BLUE.

Το μέγα ερώτημα είναι αν το πλοίο αυτό είναι   καλύτερο από το ΠΗΓΑΣΟΣ,  που αντικαθιστά,  και αυτό θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε παρακάτω:

Τα βασικά χαρακτηριστικά του  AQUA BLUE   είναι:  Ηλικία 42 ετών,  μήκος 127 μέτρα, πλάτος 22 μ. , μεταφορική ικανότητα  1300 επιβατών (με 375 κρεβάτια)  και  400 ΙΧ .

Συγκρίνοντας το με το ΠΗΓΑΣΟΣ   είναι 2 χρόνια  πιο γερασμένο  και με δυο παροπλισμούς και μεταπωλήσεις,  δείχνει  να είναι περίστερο  ταλαιπωρημένο.

Ομως αυτό είναι περισσότερο θεωρητικό ζήτημα και μόνο στην πράξη θα φάνει.  Δηλαδή πόσο καλά δουλεύει  ο κλιματισμός του ή ο εξαερισμός των αμπαριών κλπ, αυτό μόνο στην πράξη θα φανεί …

Τα άλλα στοιχεία του πλοίου δείχνουν με νούμερα ότι είναι  ελαφρώς καλυτέρα από αυτά του ΠΗΓΑΣΟΣ.

Το AQUA BLUE  εκεί που  υπερτερεί σημαντικά είναι  στη μεταφορική του  ικανότητα και κυρίως στον αριθμό κλινών,  κάτι πολύ σημαντικό αφού τα ελάχιστα κρεβάτια του ΠΗΓΑΣΟΣ γινόταν αιτία  να μη μπορούν  κάποιοι  να ταξιδεύσουν με αυτό…  

Στην ταχύτητα,  που είναι η πιο σημαντική  παράμετρος σε ένα πλοίο,  το AQYA BLUE στο επίσημο   site της εταιρείας αναφέρεται ως ταχύτητας 23 μιλίων. Ομως στα δοκιμαστικά που έκανε μετά τις πρόσφατες επισκευές σε ναυτιλιακό site  αναφέρεται ότι έπιασε ακόμη και 19 μίλια…  Μένουμε σ΄ αυτό το τελευταίο  που δείχνει να   υπερτερεί σε ταχύτητα  κατά 1,5 –  2   μίλια  του προκατόχου του, δηλαδή από Λαύριο για Λήμνο   μειώνει τη διάρκεια  του  ταξιδιού κατά 1  ώρα, που δεν  είναι αρκετή αλλά την λες και λίγη…

Μπαίνει όμως στην  αξιολόγηση αυτή,   που επιχειρούμε,  και η ΕΤΑΙΡΕΙΑ που υποστηρίζει το κάθε Πλοίο.  H  Εταιρεία του ΠΗΓΑΣΟΣ  με τα δρομολόγια της στη Λήμνο αποδεικνύει αξιοπιστία κάτι που είναι ζητούμενο  για την  SEAJETS του   νέου στη γραμμή πλοίου…

Η SEAJETS  δραστηριοποιείται με  περίπου 12 καταμαράν και ταχύπλοα κυρίως στις Κυκλάδες και έχει εκτός απο το AQUA BLUE άλλα δυο συμβατικά πλοία. Αυτά σύμφωνα με το site της εταιρείας.

Ελπίζουμε το Υπουργείο σε αντίθεση με όσα συνέβαιναν  στο φαύλο και  διαπλεκόμενο  παρελθόν με εταιρίες φαληρημένες  και βαπόρια ερείπια, να έχει τον πλήρη έλεγχο της κατάστασης ενώ το ζητούμενο πάντα  είναι   ένα πλοίο  Β΄ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ με  ταχύτητα άνω των 22  μιλίων και ηλικία μέχρι 15  ετών !    

 

 

 

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button