Απόψεις

Μένουμε Σπίτι….. Μένουμε Δραστήριοι

Του Βασίλη Πλιάτσκα

Με την εμφάνιση του νέου Κορονοϊού Covid 19 στη χώρα μας, πολύ γρήγορα οι αρχές συνέστησαν τη μείωση της άσκοπης εξόδου και την παραμονή μας στο σπίτι, με το σλόγκαν «Μένουμε Σπίτι». Στην συνέχεια εφαρμόστηκαν δραστικότερα μέτρα, με την επιβολή προσωρινού περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών, με αποτέλεσμα οι ελάχιστες μετακινήσεις να εκμηδενηστούν.

«Μένουμε σπίτι» όμως, δεν σημαίνει ότι σταματάμε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Σημαίνει ότι μπορούμε να αφιερώσουμε χρόνο στην οικογένεια, να διαβάσουμε, να ακούσουμε μουσική, να δούμε ταινίες, συγχρόνως δε να παραμείνουμε σωματικά δραστήριοι.

Είναι αντιληπτό ότι,όσο μένει κάποιος στο σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, αδρανοποιείται. Χάνει τους ρυθμούς της καθημερινότητας, μειώνοντας τις συνηθισμένες δραστηριότητες, όπως τη μετάβαση στο γραφείο με τα πόδια ( εφόσον η απόσταση το επιτρέπει), τα καθημερινά ψώνια, τη βόλτα.Ως αποτέλεσμα αυτού, μπορεί να υπάρχουν πιθανές επιπτώσεις στη σωματική και στη ψυχική υγεία.

Πώς όμως μπορούμε να παραμείνουμε σωματικά δραστηριοί εντός της οικίας;

Παρακάτω παρατίθεται ενδεικτικά μία σειρά απλών, αλλά όχι απλοϊκών θεραπευτικών ασκήσεων.

Στόχος των ασκήσεων αυτών είναι η διατήρηση της ισορροπίας, της ιδιοδεκτίτοτητας (η αντίληψη αίσθησης της κίνησης του σώματος, η γνώση του πού και με ποιόν τρόπο βρίσκεται το σώμα μας στο χώρο και με ποιόν τρόπο κινείται σε αυτόν), της δύναμης και της αντοχής.

Παρόλα αυτά, πριν ξεκινήσετε, συμβουλευτείτε τον Ιατρό ή τον Φυσικοθεραπευτή σας για την εκτέλεση ή την τροποποίηση αυτών.

Εκτελέστε 6-8 φορές την κάθε άσκηση ξεχωριστά. Καθώς θα γίνονται πιο εύκολες, δοκιμάστε να αυξήσετε στις 10-12 φορές. Επαναλάβετε όλες τις ασκήσεις 2-3 φορές.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Δείτε Επίσης
Close
Back to top button