Απόψεις

Άρχισαν τα δύσκολα για τις αεροπορικές εταιρίες

Άρχισαν τα δύσκολα για τις αεροπορικές εταιρίες

Γράφει ο Θ. Δημητριάδης

Τσουνάμι πτωχεύσεων και απολύσεων έρχονται σε αεροπορικές εταιρείες εν μέσω κορωνοϊού. Οι εταιρείες του κλάδου «καίνε» με ταχείς ρυθμούς τη ρευστότητά τους, καθώς τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος κι για εκείνες που συνεχίζουν να εκτελούν δρομολόγια, τα αεροσκάφη είναι σχεδόν άδεια.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών ανακοίνωσε ότι απειλούνται 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως και 6,7 εκατομμύρια στην Ευρώπη.

«Μέχρι τα τέλη Μαΐου του 2020, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο θα έχουν χρεοκοπήσει, ενώ απαιτείται συντονισμένη κυβερνητική και βιομηχανική δράση- τώρα- προκειμένου να αποφευχθεί η καταστροφή», δήλωσε στο τελευταίο σημείωμα για την κατάσταση στην παγκόσμια αεροπορία, η εταιρεία συμβούλων αεροπορικών εταιρειών CAPA- Centre for Aviation.

Πολλοί αερομεταφορείς έχουν ήδη οδηγηθεί σε τεχνική χρεοκοπία ή έχουν ήδη αρχίσει να αθετούν τους όρους δανεισμού, επισημαίνει η CAPA Centre for Aviation.

Οι εταιρείες του κλάδου «καίνε» με ταχείς ρυθμούς τη ρευστότητά τους, καθώς τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος κι για εκείνες που συνεχίζουν να εκτελούν δρομολόγια, τα αεροσκάφη είναι σχεδόν άδεια, αναφέρει η εταιρεία.

Οι περισσότερες μεγάλες αεροπορικές σε ΗΠΑ, Κίνα και Μέση Ανατολή αναμένεται να επιβιώσουν, χάρη σε κρατική στήριξη ή οικονομική βοήθεια από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες, επισημαίνει η CAPA.

 

Η British Airways εκτελεί μόνο ελάχιστες πτήσεις από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, σε σύγκριση με κατά μέσο όρο πάνω από 300 ημερησίως υπό κανονικές συνθήκες. Τον Απρίλιο και τον Μάιο, οι δραστηριότητές της κατρακύλησαν κατά 94%. Η British Airways σκοπεύει να περικόψει έως και 12.000 θέσεις εργασίας ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 είχε μείωση εσόδων της τάξης του 13%.

 

Για την Air France εγκρίθηκε πακέτο στήριξης 7,6 δις και για την KLM από 2 έως 4 δις.

 

Η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS ανακοίνωσε ότι θα απολύσει έως και 5.000 εργαζομένους πλήρους απασχόλησης εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης και των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω του κορωνοϊού.

 

Αλλά και η ανταγωνιστική της SAS εταιρεία, η Norwegian Air, έχει προειδοποιήσει ότι θα έχει εξαντλήσει τη ρευστότητα έως τα μέσα Μαΐου, ενώ την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι 4.700 εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους, αφού τέσσερις σουηδικές και δανέζικες μονάδες κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης, ενώ ακυρώθηκαν και συμβάσεις Αμερικανών και Ευρωπαίων υπαλλήλων.

 

Ακόμη, η ισλανδική αεροπορική εταιρεία Icelandair ανακοίνωσε την περικοπή 2.000 θέσεων εργασίας λόγω των «σοβαρών επιπτώσεων» που είχε στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού η πανδημία του νέου κορωνοϊού.

Οι απολύσεις αφορούν τα πληρώματα των αεροσκαφών, τις υπηρεσίες συντήρησης και τους υπαλλήλους εδάφους. Οι περισσότεροι από τους εργαζομένους που θα διατηρήσουν τη θέση τους θα εργάζονται με μειωμένο ωράριο ενώ όσοι συνεχίσουν να εργάζονται με πλήρη απασχόληση θα υποστούν μείωση μισθού.

Το 2018 η Icelandair απασχολούσε περίπου 4.600 εργαζομένους και μετέφερε 4,4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

 

Στο τομέα της παραγωγής, η Airbus έχει πραγματοποιήσει 3.000 απολύσεις στη Γαλλία, ενώ έχει μειώσει την παραγωγή της κατά 42%. Παράλληλα, έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω απολύσεις.

 

Την ίδια ώρα η Boeing Co ανακοίνωσε ότι θα μειώσει κατά περίπου 10% το εργατικό δυναμικό των 160.000 εργαζομένων της, θα μειώσει περαιτέρω την παραγωγή του αεροσκάφους 787 Dreamliner.

Ακόμα και στις 3.000 αναμένεται να φτάσουν οι απολύσεις στην Ryanair, λόγω της «άνευ προηγουμένου» κρίσης που έχει επιφέρει ο κορωνοϊός στις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προχώρησε στην σχετική ανακοίνωση και παράλληλα μίλησε για τον αντίκτυπο που θα έχει η κρατική διάσωση άλλων αερομεταφορέων, συμπεριλαμβανομένης της Lufthansa και της Air France.

Οι περικοπές αφορούν κυρίως τους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας. Στο υπόλοιπο προσωπικό αναμένεται να γίνει περικοπή μισθού της τάξης του 20%.

Τέλος, όπως ανακοινώθηκε και ο μισθός του CEO της εταιρείας Μάικλ Ο’ Λίρι θα είναι κατά 50% μειωμένος έως και τον Μάρτιο του 2021.

 

(πηγή: Fortunegreece.com)

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button