Επίκαιρα

Πώς να διαλέξεις ώριμο και μυρωδάτο πεπόνι

Πώς να διαλέξεις ώριμο και μυρωδάτο πεπόνι
Γραφει ο Θ.Δημητριάδης
Τα πεπόνια μαζί με τα καρπούζια είναι από τα πιο χαρακτηριστικά φρούτα του καλοκαιριού. Στα αγγλικά μάλιστα έχουν σχεδόν ίδιο όνομα, melon και watermelon, σαν να είναι ξαδελφάκια.

Όλοι μας γνωρίζουμε όμως ότι δεν πέφτεις όλες τις φορές πάνω στα σωστά και επιλέγεις είτε ένα άνοστο και άγευστο είτε ένα στεγνό και όχι τόσο καλά γινωμένο.
Πάντως, έχει κι αυτό τα μυστικά του, για να διαλέξεις το σωστό.

Πρώτα-πρώτα, παίρνεις στα χέρια το πεπόνι, κλείνεις τα μάτια και το μυρίζεις.

Αν μοσχομυρίζει φρεσκάδα τότε είναι έτοιμο για να κοπεί.

Επίσης, το κοτσάνι θα πρέπει να είναι πράσινο και όχι αποξεραμένο.

Το πεπόνι είναι ένα φρούτο πραγματικός θησαυρός. Αποτελεί μία εκ των κορυφαίων επιλογών ως φρούτο το καλοκαίρι όμως ελάχιστοι γνωρίζουν τα ευεργετικά στοιχεία που μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό μας.
H γλυκιά του γεύση δεν θα έπρεπε να είναι ο μόνος λόγος για να το επιλέξουμε, καθώς έχει πλούσια διατροφική αξία και είναι φτωχό σε θερμίδες. Χαρακτηριστικό είναι πως τα 100 γραμμάρια πεπόνι δεν ξεπερνούν τις 40 θερμίδες.

Τα πεπόνια προέρχονται από τη νότια Ασία και συγκεκριμένα από το Ιράν, ενώ εξαπλώθηκαν στην Αίγυπτο, όπου και εμφανίστηκαν το 2400 π.Χ. Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι τα έκαναν γνωστά στη Μεσόγειο, ενώ ο Κολόμβος τα έφερε στην Αμερική το 1492. Στην Ιταλία έφτασαν γύρω στα 1700, στο χωριό Cantalupo που ήταν παπική έδρα και από το οποίο πήραν και το όνομά τους (cantaloupe).
Το πεπόνι είναι διατροφικός θησαυρός πλούσιο σε βιταμίνες Α και, C, Β6 και κάλιο και δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη. Η βιταμίνη Α, γνωστή και ως ρετινόλη είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα μαλλιά, τα κρατά ενυδατωμένα και υγιή. Επίσης, η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την κατασκευή και συντήρηση του κολλαγόνου, που παρέχει δομή στο δέρμα και στα μαλλιά.
Ακόμη, το πεπόνι έχει υψηλή περιεκτικότητά σε νερό και βοηθά ιδιαίτερα στις ζεστές καλοκαιρινές ημέρες ή μετά από έντονη προπόνηση. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε κάλιο, έναν ηλεκτρολύτη που χάνουμε όταν ιδρώνουμε γεγονός, που το καθιστά ιδανικό για μετά τις προπονήσεις ή μετά από έναν περίπατο..
Σημαντικό, είναι ακόμη πως το πεπόνι περιέχει τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες ίνες, οι οποίες συνεργάζονται για την υγεία του εντέρου, συμβάλλοντας στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και διατηρώντας υγιή την πεπτική οδό.
Όσον αφορά, την αγορά του πεπονιού, το άρωμά του είναι η καλύτερη ένδειξη ωριμότητας, αν και το άρωμα θα έχει μειωθεί εάν το πεπόνι έχει μπει στο ψυγείο. Πρέπει να έχει ομοιόμορφο κίτρινο χρώμα και να είναι βαρύ για το μέγεθός του.

Παλιότερα τα στενόμακρα πεπόνια από την περιοχή Άργους ήταν πολύ δημοφιλή. Σήμερα πεπόνια καλλιεργούνται σε όλη την Ελλάδα. Κατά το τέλος Αυγούστου βγαίνουν τα λεγόμενα «χειμωνιάτικα» πεπόνια, που κρατάνε αρκετούς μήνες χωρίς να χαλάσουν εάν τα διατηρήσουμε σε δροσερό μέρος.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button