Επίκαιρα

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ – Το μακρύ του και το κοντό του

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ – Το μακρύ του και το κοντό του

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Διευκρίνιση: Οι τυχόν διαφημίσεις που παρεμβάλλονται ενδιάμεσα σ’ αυτό το κείμενο γίνονται από τον διακομιστή του διαδικτύου και δεν έχουν σχέση ούτε με τον συντάκτη ούτε με το περιεχόμενο του.

 

Εδώ στη χώρα μας, την Ελλάδα, γεννήθηκε κάθε μορφή λόγου, η φιλοσοφία, η λογική, η επιστήμη, η τέχνη, ο πολιτισμός. Ταυτόχρονα γεννήθηκαν επίσης ο προβληματισμός, η αμφισβήτηση, η έρευνα, οι σοφιστές, οι δημαγωγοί. Ίσως μια από τις πιο μεγάλες αποδείξεις ότι είμαστε γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, είναι ότι είμαστε επιφυλακτικοί και αμφισβητούμε. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι πολύ σωστά έλεγαν, «Μηδενί  δίκην  δικάσεις πριν αμφοίν  μύθον ακούσεις”.

Εντάξει, καλό είναι να μη δέχεσαι και να μη καταπίνεις τα πάντα, ό,τι σου σερβίρει ο άλλος. Καλό είναι να αμφισβητείς. Καλό είναι και να λες με θάρρος τη δική σου άποψη, αλλά κακό είναι να είσαι ξεροκέφαλος, ισχυρογνώμονας και ξερόλας. Κι ακόμα χειρότερο, να είσαι φανατικός, και μάλιστα σε όλα, από το ποδόσφαιρο, μέχρι τη θρησκεία, κι από την πολιτική μέχρι τον COVID 19.

Ζούμε όλοι μας μια τραγική κατάσταση όλους αυτούς τους μήνες με τον COVID 19, με φοβερές επιπτώσεις οικονομικές, κοινωνικές, ψυχολογικές και το κυριότερο υγειονομικές. Άνθρωποι θεραπεύονται, άλλοι νοσούν, άλλοι ελαφρά, άλλοι σοβαρότερα, και άλλοι «καταλήγουν», δηλαδή πεθαίνουν, δηλαδή αφήνουν την τελευταία τους πνοή και πάνε στον άλλο κόσμο με φοβερούς πόνους, ασφυξία και μοναξιά.

Και καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από διάφορες πληροφορίες, σχετικές ή άσχετες, γνώμες, ενημερώσεις, διαμαρτυρίες, προβλέψεις, προφητείες κλπ.

Πλύση εγκεφάλου; Συνωμοσιολογία; Κινδυνολογία; Μεγάλα συμφέροντα; Το μεγάλο κεφάλαιο; Σώρος; Παγκοσμιοποίηση; Σημεία των έσχατων καιρών;

Ποιος ξέρει. Μπορεί. Ίσως. Γεγονός είναι ότι καθημερινά ακούμε όλους να λένε για τα πάντα, ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του.

Και τι κάνουμε, λοιπόν; Τι πρέπει να κάνουμε;

Ο Γάλλος νομπελίστας Αλμπέρ Καμύ είχε πει «Προτιμώ να πιστεύω στο Θεό και όταν πεθάνω να ανακαλύψω ότι δεν υπάρχει, παρά να μην πιστεύω στον Θεό και όταν πεθάνω να ανακαλύψω ότι υπάρχει».

Νομίζω ότι το σωστό είναι, πράγματι να αμφισβητούμε, αλλά, ταυτόχρονα με ανοιχτό μυαλό και καλοπροαίρετα, στο μέτρο που μπορούμε, να ψάχνουμε να βρούμε την αλήθεια. Για παράδειγμα, εάν έχουμε κάποιον δικό μας ή άλλον γνωστό που νόσησε, να ακούσουμε τι ακριβώς πέρασε. Εάν έχουμε κάποιον γνωστό μας γιατρό ή νοσηλευτή να τον ρωτήσουμε τι είναι η διασωλήνωση και πώς ακριβώς είναι η κατάσταση στο νοσοκομείο και στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Να ακούμε και τις δύο πλευρές, ίσως και περισσότερες, τρεις, τέσσερις, πέντε. Δηλαδή τις αντίθετες ή διαφορετικές μεταξύ τους απόψεις.

Ο Απόστολος Παύλος είπε κάτι σχετικό, “Τα πάντα δοκιμάζετε, το καλό κατέχετε”. Δεν εννοούσε, βέβαια, να αμαρτήσουμε σαν τον Αδάμ και την Εύα για να μάθουμε τις συνέπειες. Παρόμοια, σήμερα δεν χρειάζεται να προκαλέσουμε τον θανατηφόρο ιό COVID 19 και να πέσουμε πάνω του να κολλήσουμε. Εφόσον μπορούμε να αποφύγουμε τον συνωστισμό, να μη τον επιδιώκουμε. Εάν μπορούμε, να τη φοράμε τη μάσκα. Και γενικά να παίρνουμε τα προληπτικά μέτρα προστασίας, είτε τα πιστεύομε είτε όχι.

Δεν είναι εύκολο πάντα να βρει κανείς την αλήθεια. Αυτό το ξέρουν καλά οι δικαστές όταν πρέπει να βγάλουν συμπέρασμα και να αποφασίσουν ακούοντας και μελετώντας αντίθετες απόψεις, ισχυρισμούς και επιχειρήματα. Το ξέρουμε κι εμείς όταν, γενικά, ακούμε τον καθένα να λέει το μακρύ και το κοντό του.

Ακόμα πιο δύσκολο είναι όταν ο άλλος τα λέει διφορούμενα και σε κρατάει σε αμφιβολία. Για παράδειγμα, ρωτάς μια γυναίκα,

–       Θέλεις να βγούμε απόψε; Πάμε σπίτι μου να κεράσω ένα ποτό;

Και αντί να απαντήσει ξεκάθαρα, Ναι ή Όχι, σου λέει Ίσως

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button