Απόψεις

Ενοικιαζόμενα δωμάτια – Γιατί τα προτιμούν πολλοί ξένοι

Ενοικιαζόμενα δωμάτια - Γιατί τα προτιμούν πολλοί ξένοι

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Κάθε χρόνο έρχονται για διακοπές στη Λήμνο. Και προτιμούν αντί για ξενοδοχείο, να μένουν σε ένα από τα πολλά ενοικιαζόμενα δωμάτια του νησιού.

Στη Λήμνο υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία και μάλιστα για όλα τα γούστα, από τα πιο μικρά μέχρι τα 5άστερα πολυτελή (Lemnos Village, Porto Myrina Pallace, Varos Traditional Resort Hotel). Και είναι γεμάτα με κόσμο κάθε ηλικίας, από μαθητές, οικογενειάρχες, μέχρι συνταξιούχους.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει πολλούς να προτιμούν τα ενοικιαζόμενα δωμάτια;

Το λένε οι ίδιοι:

«Πέρσι είχαμε έρθει για πρώτη φορά διακοπές στη Λήμνο και περάσαμε θαυμάσια. Μας το είχανε συστήσει κάτι φίλοι μας, που είχαν μείνει πολύ ευχαριστημένοι.

Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, και αποφασίσαμε να ξαναρθούμε, ήταν η καλοσύνη, το ενδιαφέρον και η φιλοξενία της σπιτονοικοκυράς στα ενοικιαζόμενα δωμάτια που μείναμε.

Κάθε πρωί μας έφτιαχνε δωρεάν αυτόν τον μυρωδάτο ελληνικό καφέ, και τον σερβίριζε μαζί με ένα περίεργο, αλλά πολύ νόστιμο γλυκό κουταλιού από σύκο. Στους άντρες σερβίριζε κι ένα ποτηράκι ντόπιο ούζο, πολύ δυνατό.

Κάθε μέρα ρωτούσε πώς περάσαμε, μας συμβούλευε πού να πάμε να κάνουμε κολύμπι, μας εξυπηρέτησε στα ψώνια, και γενικά είχαμε μια πολύ ζεστή επαφή, σαν να γνωριζόμασταν από χρόνια – κάτι που δεν υπάρχει στη χώρα μας.

Μάλιστα μια μέρα μας προσκάλεσε για φαγητό και μας έκανε το τραπέζι. Μας μας σέρβιρε κάτι περίεργο αλλά πολύ νόστιμο, που το έλεγαν… «ίμαμ πάϊλτι»  – κάπως έτσι. Ήταν λίγο λαδερό και είχε σκόρδο, αλλά πολύ νόστιμο, γιατί το είχε φτιάξει η ίδια με μελιτζάνες από τον μπαχτσέ της.

Αυτά όλα τα εκτιμήσαμε πάρα πολύ, διότι στη χώρα μας ακόμα και τα παιδιά μας σπάνια μας κάνουν τέτοια, ούτε έχουμε αυτήν την οικειότητα και επαφή με τους άλλους.

Ρωτήσαμε, πού μπορούμε να βρούμε από εκείνο το νόστιμο γλυκό κουταλιού με το συκαλάκι που μας είχε κεράσει, και με προθυμία μας πήγε σε μια μικρή βιοτεχνία στα Θέρμα. Εκεί πάθαμε πραγματικά ένα ευχάριστο σοκ, αφού βρήκαμε τριάντα δύο (32) διαφορετικά γλυκά κουταλιού, από όλα τα φρούτα, όπως π.χ. νεράντζι, κυδώνι, πορτοκάλι, φιστίκι Αιγίνης,  ακόμα και λαχανικά, όπως κολοκύθα, μελιτζάνα, τομάτα, φλούδα από καρπούζι κ.ά.

Ψωνίσαμε σχεδόν από όλα, γιατί μας άρεσε και ο χαλβάς, για να έχουμε να κερνάμε κι εμείς με τον καφέ όταν επιστρέψουμε στη χώρα μας.

Είμαστε πολύ υποχρεωμένοι στη σπιτονοικοκυρά μας, γιατί μπορεί να ήταν μια απλή γυναίκα, αλλά ήξερε πιο πολλά κι από γραφείο ταξιδίων. Μας είπε πώς να πάμε στα πιο όμορφα και ενδιαφέροντα μέρη του νησιού. Έτσι, είδαμε τους ανεμόμυλους και την πινακοθήκη στον Κοντιά, το λαογραφικό μουσείο στο Πορτιανού και την πολυθρόνα του Τσώρτσιλ, το μουσείο ναυτικής παράδοσης και σπογγαλιείας και τη βιοτεχνία αλίπαστων στην Νέα Κούταλη, το άγαλμα της ηρωίδας του νησιού Μαρούλας και το αγίασμα στον Κότσινα, ένα πολύ ενδιαφέρον εργαστήριο κεραμικής στο Κοντοπούλι, τη λίμνη Αλυκή, τα αρχαία στην Ηφαιστία, το Καβείριο και την Πολιόχνη, και, φυσικά αυτό το μοναδικό εκπληκτικό φαινόμενο με τις αμμοθίνες στο Γομάτι.

Εννοείται ότι ανεβήκαμε και στο βυζαντινό κάστρο της Μύρινας με τα ελάφια, από όπου απολαύσαμε κι ένα εκπληκτικό ηλιοβασίλεμα στο βάθος της θάλασσας στο Άγιο Όρος.

Την πρώτη μέρα μόνο είχαμε ένα πρόβλημα, ξεχάσαμε να βάλουμε αντηλιακό και καήκαμε από τον ήλιο.

Βέβαια, δεν προλάβαμε να τα δούμε όλα, αλλά την επόμενη φορά θα έλθουμε για περισσότερες μέρες και ελπίζουμε να γνωρίσουμε καλύτερα το νησί. Θέλουμε να δούμε από κοντά τα οινοποιεία του νησιού και το βόρειο τμήμα που το λένε Φαρακλά με τους περίεργους βράχους.

Μας άρεσαν πολύ οι παραλίες με την ψιλή άμμο και τη ρηχή θάλασσα.

Η καλή μας σπιτονοικοκυρά μάς χάρισε κι ένα σπιτικό λικέρ που είχε κάνει η ίδια από βύσσινα.

Μας έχει κλέψει την καρδιά, γι’ αυτό κι εμείς τώρα που θα επιστρέψουμε πίσω, θα συστήσουμε στους φίλους μας να έλθουν κι αυτοί σ’ αυτό το εκπληκτικό νησί, με τους φιλόξενους κατοίκους και τα πολύ ενδιαφέροντα αξιοθέατα».

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosNea.gr - ΡάδιοΆλφα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσειςαπό την Λήμνο και τον κόσμο.