Περιοδικό

ΤΙ ΣΟΥΠΑ ΘΑ ΦΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ – Χειμωνιάτικη λαχανόσουπα !

ΤΙ ΣΟΥΠΑ ΘΑ ΦΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ – Χειμωνιάτικη λαχανόσουπα

Επιμελεια : Θ. Δημητριάδης

Διευκρίνιση: Οι τυχόν διαφημίσεις που παρεμβάλλονται ενδιάμεσα σ’ αυτό το κείμενο γίνονται από τον διακομιστή του διαδικτύου και δεν έχουν σχέση ούτε με τον συντάκτη ούτε με το περιεχόμενο του.

Λίγα λόγια για το λάχανο.

Το λάχανο είναι ένα από τα κατεξοχήν χειμωνιάτικα λαχανικά σε όλο τον κόσμο. Θωρακίζει τον οργανισμό μας με πληθώρα αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ουσιών. Είναι πλούσια πηγή βιταμινών Κ και C, βήτα καροτίνης, Ω3 λιπαρών οξέων, φυτικών ινών αλλά κυρίως γλυκοσινολατών που καταπολεμούν διάφορες μορφές καρκίνου και λειτουργούν υποστηρικτικά στις βλάβες των αιμοφόρων αγγείων. Αποτελεί ακόμη ασπίδα ενάντια στην χοληστερίνη και τις καρδιακές παθήσεις.

Η υψηλή περιεκτικότητα του λάχανου σε κάλιο, διανοίγει τα αιμοφόρα αγγεία και διευκολύνει τη ροή του αίματος συμβάλλοντας στην υγιή αρτηριακή πίεση.

Η βιταμίνη Κ και οι ανθοκυανίνες που περιέχει, αποτρέπουν τη βλάβη των νεύρων, προλαμβάνοντας το Αλτσχάιμερ και την άνοια.

Ένα φλιτζάνι λάχανο περιέχει την ίδια ποσότητα ασβεστίου με μισό φλιτζάνι γάλα.

Είναι καλή πηγή βιταμίνης C, βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες και να ενισχύσει την άμυνά του.

Το ζουμί βρασμένου λάχανου ενδείκνυται κατά του βήχα και της βρογχίτιδας. Ο χυμός του αντιμετωπίζει τα γαστρικά ή δωδεκαδακτυλικά έλκη.

Το κατάπλασμα από τα φύλλα του στο μέτωπο μειώνει τον πονοκέφαλο και το αφέψημά του βοηθά στην καταπολέμηση της κολίτιδας.

Χάρη στη διουρητική του δράση, καταπολεμά την κυτταρίτιδα. Λόγω της περιεκτικότητάς του σε θείο συνίσταται για την αντιμετώπιση της λιπαρότητας και της ακμής του δέρματος καθώς επίσης και για υγιή μαλλιά και νύχια.

Βοηθά στην απώλεια βάρους και έχει χαμηλά λιπαρά και πολύ λίγες θερμίδες.

Το λάχανο καταναλώνεται συνήθως ωμό σε σαλάτες αλλά γίνεται και τουρσί. Το χρησιμοποιούμε σε πολλές συνταγές μαγειρεμένο όπως π.χ. στους λαχανοντολμάδες, το λαχανόρυζο, τις διάφορες σούπες ή γιαχνί.

Αν δεν το καταναλώσετε ωμό που είναι και το πιο υγιεινό, καλύτερα να το μαγειρεύετε στον ατμό για να μην χαθεί μεγάλο ποσοστό των ευεργετικών ουσιών του.

Θα πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή και σε μικρές ποσότητες από όσους παρουσιάζουν προδιάθεση υπέρτασης και από εκείνους που έχουν ευαίσθητο πεπτικό σύστημα γιατί είναι δύσπεπτο και μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο και μετεωρισμό.

 

Μερικές πρακτικές συμβουλές

Για να μην αντιστέκεται κανένα παιδί στις σούπες με λαχανικά, προσέχουμε αυτές να μην είναι να μην είναι ένα απλό, ζεστό, νόστιμο «ζουμάκι» με «ξεθωριασμένα» λαχανικά που επιπλέουν. Για αυτό τις φτιάχνουμε βελουτέ. Δεν υπάρχει περίπτωση έστω και ένα παιδί να την απορρίψει!

Για την τέλεια λαχανόσουπα χρειαζόμαστε εποχικά ολόφρεσκα λαχανικά που ταιριάζουν γευστικά και θα βγάλουν όλη τη νοστιμιά, οι συνδυασμοί αμέτρητοι.

Συχνά βέβαια πέφτουμε στην παγίδα του κλασικού συνδυασμού καρότο-σέλινο-πατάτα, κολοκυθάκι, μπρόκολο θεωρώντας πως αυτά είναι τα απαραίτητα θρεπτικά λαχανικά που πρέπει να έχει μια χορτόσουπα.

Εντούτοις μπορούμε να δοκιμάσουμε κι άλλους θρεπτικούς συνδυασμούς, όπως π.χ.:
– σελινόριζα-καρότο-πατάτα
– κολοκύθα με κουνουπίδι
– μπρόκολο, αρακά ή σελινόριζα και πράσο
– παντζάρι με γλυκοπατάτες
– κουνουπίδι-μήλο
– μανιτάρια-κάστανα

 

Για να φτιάξουμε τέλειες και νόστιμες λαχανόσουπες χρειαζόμαστε γευστικούς ζωμούς, μπαχαρικά, μυρωδικά που ενισχύουν τη γεύση.

Ακόμα, μπορούμε να τις εμπλουτίσουμε με ζυμαρικά, τραχανά, ρύζι, όσπρια. Επίσης, στις σούπες με λαχανικά ταιριάζει ιδιαίτερα το γιαούρτι.

και οι κρέμα καρύδας.

Τα περισσότερα παιδιά δεν αρέσουν το λάχανο και τις λαχανόσουπες. Ιδιαίτερα εάν είναι (κακο)μαθημένα στα χάμπουργκερ, στο κρέας, τα κεφτεδάκια και τα μακαρόνια με κιμά.

 

Τα κόλπα για να αγαπήσουν την λαχανόσουπα:

  1. Δίνουμε χρώμα στη λαχανόσουπα, με καρότο, παντζάρι, κολοκύθα και κουρκουμά.
  2. Την φτιάχνουμε βελουτέ. Τα παιδιά αγαπούν οτιδήποτε είναι πολτοποιημένο.
  3. Τα λαχανικά μας να μην είναι μεγάλα κομμάτια, αλλά να έχουν δέσει με τη σούπα.
  4. Η σούπα δεν πρέπει να είναι «νερουλή».
  5. Εμπλουτίζουμε με τα αγαπημένα ζυμαρικά των παιδιών μας.
  6. Την σερβίρουμε πάντοτε χλιαρή, όχι καυτή ούτε κρύα.
  7. Εάν ψήσουμε τα λαχανικά στο φούρνο πριν τα βάλουμε στην κατσαρόλα, θα δώσουν πιο νόστιμη γεύση.
  8. Τα παιδιά αγαπούν λαχανικά που έχουν «γλυκιά» γεύση, όπως λ.χ. σελινόριζα, κολοκύθα, πατάτας ή γλυκοπατάτες.
  9. Σερβίρουμε τη λαχανόσουπα με κάτι συνοδευτικό και επιδόρπιο.

 

ΥΛΙΚΑ για τη χειμωνιάτικη λαχανόσουπα

1 μικρό λάχανο

1 κρεμμύδι τριμμένο

1 καρότο

3 κ.σ. ρύζι

1 κύβο ζωμό κρέας (ή λαχανικών)

λίγο ελαιόλαδο

αλάτι, πιπέρι

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Ψιλοκόβουμε το λάχανο και αφαιρούμε τα πολύ σκληρά μέρη. Βάζουμε σε κατσαρόλα το λάδι μας και αφήνουμε να σοταριστούν το κρεμμύδι και το καρότο.

Έπειτα ρίχνουμε το ρύζι και το αλατοπίπερο. Όταν το ρύζι γίνει διάφανο προσθέτουμε 5 φλιτζάνια ζεστό νερό και 1 κύβο ζωμό. Προσθέτουμε το λάχανό μας και αφήνουμε να βράσει για 20 περίπου.

Σερβίρουμε με μια κουταλιά γιαούρτι πρόβειο (προαιρετικά)

Συνοδεύεται από τυρί καλαθάκι Λήμνου.

Για επιδόρπιο, φιστίκι Αιγίνης Αχιλλαδέλη

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Δείτε Επίσης
Close
Back to top button