Αεροπλανο για Λημνο χτυπηθηκε απο κεραυνο !
Το αεροπλάνο της Olympic στο δρομολόγιο Αθήνα – Λήμνος, το Σάββατο 5/1/19 το πρωί, χτυπήθηκε από κεραυνό και όταν έφτασε στη Λήμνο δεν συνέχισε το ταξίδι της επιστροφής και τους επιβάτες για Αθήνα παρέλαβε άλλο αεροσκάφος της Εταιρείας, σχεδόν 3 ώρες αργότερα.
Δεν είναι ασυνήθιστο στις πτήσεις εν μέσω νεφών να σκάσει κεραυνός στο αεροσκάφος, το οποίο είναι έτσι κατασκευασμένο και εξοπλισμένο ώστε να μην κινδυνεύει όμως αυτή τη φορά φαίνεται ότι υπήρξε κάτι σοβαρότερο αφού το αεροσκάφος παρέμεινε στο αεροδρόμιο της Λήμνο και μάλιστα και την επόμενη μέρα για να εξεταστεί από τεχνικούς που πάνε και έρχονται από Αθήνα.
Οι επιβάτες της πτήσης, από ο,τι μάθαμε, αντιλήφτηκαν το τράνταγμα από το χτύπημα του κεραυνού αλλά όχι σαν κάτι ασυνήθιστο στις πτήσεις.
Απο το siteclickatlife.grαντιγράφουμε:
Ο κεραυνός αποτελεί ένα από τα άγχη πολλών ταξιδιωτών. Τι γίνεται, όμως, στην περίπτωση που χτυπήσει αεροπλάνο;
Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, γιατί δεν πρόκειται να συμβεί απολύτως τίποτα –ίσως μόνο αναβοσβήσουν τα φώτα και υπάρξουν παράσιτα στα όργανα του πιλοτηρίου για δέκατα του δευτερολέπτου.
Τα σύγχρονα αεροπλάνα φτιάχνονται κυρίως από αλουμίνιο, το οποίο είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού, ενώ στο εσωτερικό τους, υπάρχει επαρκής μόνωση έτσι ώστε το ρεύμα να παραμένει στο εξωτερικό πλαίσιο του αεροσκάφους.
Στις περιπτώσεις κάποιων σύγχρονων μικρών αεροσκαφών, των οποίον το εξωτερικό έχει φτιαχτεί με κάποιο υλικό που ενδεχομένως να μην είναι και τόσο καλός αγωγός, υπάρχει ένα ενσωματωμένο στρώμα καλωδίων το οποίο επιτρέπει στο ρεύμα του κεραυνού να περάσει. Οι δεξαμενές καυσίμου του αεροπλάνου είναι επαρκώς προστατευμένες και ασφαλισμένες με ένα παχύ μονωτικό στρώμα, με αποτέλεσμα αν το ρεύμα του κεραυνού περάσει από το ένα άκρο του αεροπλάνου, να εξέλθει από το άλλο μέσω των αγώγιμων διαδρομών, χωρίς παρατράγουδα.
Στις ΗΠΑ το τελευταίο καταστροφικό χτύπημα αεροπλάνου από κεραυνό συνέβη το 1967, μετά από έκρηξη στη δεξαμενή καυσίμων του αεροπλάνου. Έκτοτε έχουν γίνει μελέτες και έχουν παρθεί τα απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε να βελτιωθεί η προστασία των αεροπλάνων από τους κεραυνούς.