Περιοδικό

Διατροφή το φθινόπωρο

Διατροφή το φθινόπωρο

 Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης   

Το φθινόπωρο είναι εποχή μεταβατική.  Από την ένταση, τη ζέστη και την υπερκινητικότητα του καλοκαιριού, μπαίνουμε σε φυσιολογικές θερμοκρασίες, φυσιολογικό ύπνο, φυσιολογική ένδυση, φυσιολογική διατροφή. Και μόνο από το όνομά του μας συμβουλεύει τι να φάμε.  Είναι σύνθετη λέξη  φθίνω = τελειώνω  και  οπώρα  = φρούτο.  Με άλλα λόγια είναι η εποχή που τελειώνουν τα άφθονα φρούτα και λαχανικά του καλοκαιριού.    Γι’ αυτό, πρέπει να επωφεληθούμε από τις βιταμίνες και τα πολύτιμα μεταλλικά στοιχεία των φρούτων και λαχανικών που υπάρχουν ακόμα, για να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας για τις δύσκολες μέρες του χειμώνα που έρχεται. Είναι η εποχή για μαρούλια, μπρόκολα, λάχανο, σπανάκι, πράσο, κουνουπίδι, χόρτα. Είναι επίσης η εποχή για τα πολυβιταμινούχα ακτινίδια, λεμόνια, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ.

Προσοχή στα παιδιά, τώρα που αρχίζει η σχολική χρονιά:  Πρέπει να συνηθίσουν να τρώνε το πρωί στο σπίτι, πριν φύγουν για το σχολείο, με υγιεινή και θρεπτική διατροφή.  Δηλαδή γάλα, αβγό, τυρί και μέλι Λήμνου,  τραχανά ή κουσκούσι Λήμνου, κ.ά.  Οι έτοιμες κατεργασμένες τροφές στα κυλικεία των σχολείων είναι ό,τι χειρότερο για το στομαχάκι τους (πατατάκια, τυρόπιτες, τσιπς, σοκολάτες, γκοφρέτες, σάντουιτς, πίτσες, κρουασάν, αναψυκτικά, κόκα-κόλα κλπ.).

Το φθινόπωρο είναι η εποχή που κουταλιού:  Γιουβαρλάκια, φακές, φασουλάδα, ρεβίθια, τραχανά, ψαρόσουπα, κοτόσουπα, κρεατόσουπα, πατσά, γιαουρτάκια, κρεμούλες.

Το φθινόπωρο φεύγουν οι τουρίστες κι έτσι μπορούμε να βρούμε άφθονα και φθηνά ψάρια.  Δυο φορές την εβδομάδα πρέπει να τρώμε οπωσδήποτε ψάρι.

Κι όπως έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, το στομάχι μας πρέπει να είναι πάντα ελαφρό:

«Έχε τους πόδας σου ζεστούς, την κεφαλήν σου κρύαν, τον στόμαχόν σου ελαφρύν, ιατρού δεν έχεις χρείαν».

 

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button