Η θρυλική Φλορέτα
Η θρυλική Φλορέτα
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Τις δεκαετίες του 50 και του 60 η μοτοσυκλέτα Kreidler Florett υπήρξε από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες σε όλη την Ευρώπη. Η ιστορία της επιτυχίας της είναι εντυπωσιακή.
Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η ανάγκη για φθηνά μεταφορικά μέσα ήταν αυξημένη. Τα αυτοκίνητα ήταν μια πολυτέλεια για λίγους και οι περισσότεροι θα στρέφονταν στο δίκυκλο, το οποίο έπρεπε να είναι αξιόπιστο και φθηνό. Η Γερμανία είχε την τεχνογνωσία καθώς ήδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στη μοτοσυκλέτα με τεράστια κατασκευαστική εμπειρία. Έτσι, το 1949 ο Alfred Kreidler επιμελήθηκε την κατασκευή μιας μοτοσυκλέτας 50 κυβικών.
Η πρώτη Florett έκανε την εμφάνισή της το 1957, είχε δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών, με απόδοση 3,6 ίππων και περιλάμβανε ακόμα και πετάλια, καθιστώντας την μοτοποδήλατο και όχι μοτοσυκλέτα.
Στην πορεία, η μικρή φλορέτα απέκτησε μέχρι και 6.2 ίππους ισχύ και το 1967 παρουσιάστηκε και το σημαντικά εξελιγμένο μοντέλο Florett RS.
Κάτι μοναδικό που είχε η Florett για την εποχή, ξεπερνώντας όλους τους ανταγωνιστές της, ήταν το μοντέρνου τύπου κιβώτιο ταχυτήτων με φουρκέτες και κόμπλερ, μια διάταξη που χρησιμοποιείται και σήμερα σε κάποιες μοτοσυκλέτες.
Χάρη στον κυβισμό της, η Florett μπορούσε να εξαιρεθεί από την φορολόγηση και να οδηγηθεί από αναβάτες ηλικίας ακόμη και 16 ετών.
Η επιτυχία της ήταν πραγματικά άνευ προηγουμένου: Το 1959, η μία στις 3 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσε στην Γερμανία ήταν Kreidler, παρά τον ανταγωνισμό από τις Hercules και Zundapp. Με τις συνεχείς βελτιώσεις, μια φλορέτα μπορούσε να αγγίξει ταχύτητα ακόμα και τα 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Η διάδοση στην Ελλάδα
Η Ελλάδα αποτέλεσε μια από τις μεγάλες αγορές, όσον αφορά τα δίκυκλα και η Florett δημιούργησε τον δικό της κύκλο θαυμαστών. Ήταν όμορφη, σχετικά γρήγορη και άρεσε στους νέους της εποχής. Θεωρούταν μάλιστα και μαγνήτης για τα βλέμματα, αφού γενικότερα στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα ήταν «δήλωση» από μόνη της: ξεχώριζες εξ ορισμού από το πλήθος.
Για πολλούς νέους της εποχής εκείνης ήταν όνειρο, να αποκτήσουν μια Φλορέτα και να προτείνουν σε μια κοπέλα να την κάνουν βόλτα!
Παροιμιώδης αποδείχθηκε και η αξιοπιστία της, αφού πολλά κομμάτια του μοντέλου λειτουργούν ακόμα σε πολλές γωνίες της Ελλάδος.
Η «φλορέτα» ήταν εργαλείο δουλειάς, μεταφορικό μέσο και όχημα αναψυχής, σε έναν πετυχημένο συνδυασμό.
Είχε την συνταγή της επιτυχίας για τον Έλληνα αναβάτη, ο οποίος την αγάπησε και την ανέδειξε σε κοινωνικό φαινόμενο, αλλά και σε μια μοτοσυκλέτα ιστορικά τεράστιας αξίας για τη χώρα που συζητιέται ακόμα.
(Πηγή:mototriti.gr)