Περιοδικό

Ο γάμος και τα τεκμήρια της εφορίας. Τι γινοταν παλιά, ο έλεγχος σήμερα ! 

Ο γάμος και τα τεκμήρια της εφορίας. Τι γινοταν παλιά, ο έλεγχος σήμερα !

 Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης 

 Πριν από χρόνια οι γάμοι ήταν πιο απλοί. Δεν υπήρχε λίστα γάμου, δηλαδή να καταθέτεις λεφτά ή να αγοράζεις για τους νεόνυμφους ένα ακριβό δώρο από ένα συγκεκριμένο κατάστημα, ούτε τόσο οργανωμένες δεξιώσεις μετά την τελετή σε πολυτελές ξενοδοχείο με τραγουδιστή και μουσικό συγκρότημα, ούτε τόσο δαπανηρά ταξίδια «του μέλιτος» των νεονύμφων σε εξωτικούς προορισμούς κλπ.

Για παράδειγμα, όταν παντρεύτηκε στο χωριό ο παππούς μου, δεν έστειλε προσκλητήρια, όλοι οι συγχωριανοί ήταν προσκεκλημένοι. Πήγε στην εκκλησία με τα πόδια – και όχι με πολυτελή λιμουζίνα όπως σήμερα. Οι συγχωριανοί έφεραν για δώρο ένα-δύο πιάτα, μαχαιροπήρουνα, μια κατσαρόλα, μια φτηνή κορνίζα για φωτογραφία κλπ. Οι πιο στενοί συγγενείς καρφίτσωσαν κάποιο χαρτονόμισμα στο πέτο του γαμπρού και της νύφης και η πεθερά πέρασε μια χρυσή αλυσίδα στο λαιμό της νύφης. Και μετά την τελετή όλοι μαζί έφαγαν τα σαρμαδάκια από αμπελόφυλλα, το κεσκέκ (πιλάφι με κρέας κότας) και τα άλλα σπιτικά φαγητά που είχαν ετοιμάσει τα συμπεθέρια και χόρεψαν συρτό στην αυλή με τη συνοδεία κλαρίνου και ζουρνά. Εννοείται ότι τα ταξίδια του μέλιτος ήταν άγνωστα και την επόμενη μέρα όλοι πήγαν κανονικά στις σκληρές γεωργικές δουλειές στα χωράφια.

 

Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει κι ένας γάμος στοιχίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ για προσκλήσεις, νυφικό φόρεμα, στολισμό της εκκλησίας, φωτογραφίες, βίντεο, δεξίωση, ταξίδι του μέλιτος κλπ. Γι’ αυτό και αποτελεί και «τεκμήριο» διαβίωσης. Δηλαδή με άλλα λόγια, όλα τα δώρα ή τα χρήματα, είτε τα δίνεις ως προσκεκλημένος, είτε τα παίρνεις ως νεόνυμφος, πρέπει να τα δηλώσεις στην Εφορία και να πληρώσεις τον ανάλογο φόρο. Για τα πάντα, για το παραμικρό πρέπει να κόβεται το σχετικό Παραστατικό Δαπανών, αλλιώς θεωρείται φοροδιαφυγή και πέφτει τσουχτερό πρόστιμο. Η ΑΑΔΕ έχει και αξιοποιεί ειδικά ψηφιακά εργαλεία αλλά και ειδική ομάδα ελέγχου η οποία σκανάρει τα πάντα στα social media και τα αντιπαραβάλλει με τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων.

Η αναντιστοιχία εικόνων πολυτέλειας στα social media με τη φορολογική εικόνα, όπου δηλώνονται πολύ χαμηλά εισοδήματα ή και ζημιές, ενεργοποιεί στη συνέχεια τις κλασικές διαδικασίες ελέγχου, όπως προβλέπει η φορολογική νομοθεσία. Ελέγχουν τον τραγουδιστή στην δεξίωση, επίσης εάν το πρόσωπο που ανέλαβε τον σχεδιασμό του γάμου (wedding planner) και της δεξίωσης εάν συμμετέχει φορολογικά σε κάποια επιχείρηση ή εάν έχει κάνει έναρξη επιτηδεύματος μέσω ατομικής επιχείρησης. Επίσης η εταιρεία νυφικών εάν έχει εκδώσει παραστατικό για τα ρούχα που έφτιαξε ή νοίκιασε. Το ίδιο και το ανθοπωλείο, η κομμώτρια και η μακιγιέρ της νύφης, το φωτογραφείο για το άλμπουμ και το βίντεο, το γραφείο ταξιδίων για τις Σεϋχέλλες κλπ.

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosNea.gr - ΡάδιοΆλφα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσειςαπό την Λήμνο και τον κόσμο.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button