Πανε λάου – λάου για την κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου – ένα προσωπικό παράδειγμα
Το έλεγαν, δεν το “μισοελεγαν” απλως, οι Υπουργοί και οι Αρμόδιοι της παρούσης Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, όπως εφαρμόζεται, δεν τους ικανοποιεί και θα προχωρήσουν σε αλλαγές, όπου καταλάβαινες ότι πάνε για την λάου λάου κατάργηση του…
Ενα άλλο μηνυμα που εβαζε σε σκεψεις ηταν ότι ενώ απο την εφαρμογή του και στα αεροπορικά εισιτήρια, να πω εδώ μια προσωπική εμπειρία, είχα λάβει ως επιστροφή του Εισιτηρίου δυο φορές από 38 € για δυο ταξίδια με επιστροφή στην Αθήνα ! Μετά την Κυβερνητική αλλαγή για ένα ταξίδι μου στην Αθήνα τον Αύγουστο δεν έχει ακόμη επιστραφεί το πόσο της Μεταφορικού Ισοδύναμο των 38 €.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ένα δικαίωμα που ήταν σε εκκρεμότητα επι 10ετιες εφαρμόστηκε πριν 2,5 χρονια από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αρχικά για τα Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια και τα μεταφερόμενα προϊόντα, αργότερα και για τα Αεροπορικά Εισιτήρια ενώ ήταν προγραμματισμένο να ισχύσει η μείωση του Μεταφορικού Ισοδύναμο και στα καύσιμα.
Είναι προκλητικό αυτό το δικαίωμα να θέλουν να το καταργήσουν.
Αυτό δεν πρέπει να περάσει! Φορείς της Λήμνου και των άλλων Νησιών πρέπει να στείλουν ένα μήνυμα αντίστασης για ένα δικαίωμα θεσμοθετημένο και καθιερωμένο!
Η παρακάτω δήλωση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ δεν αφήνει αμφιβολίες για τα σχέδι
Παραθέτω φωτογραφημένο το μήνυμα της επιστροφης τω 38 € για ένα ταξίδι στην Αθήνα, ενα δικαίωμα που το έχουν όλου οι μόνιμοι κάτοικοι τη Λημνου !
Δήλωση Γ. Μπουρνού: Καμία ενέργεια για την κατάργηση ή την περικοπή του Μεταφορικού Ισοδύναμου δεν θα γίνει ανεκτή
Το μεταφορικό ισοδύναμο που καθιερώθηκε με τον Νόμο 4551/2018 ήταν μια εμβληματική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που αποκαθιστούσε μια μακροχρόνια και κραυγαλέα αδικία μεταξύ κατοίκων και επιχειρήσεων των νησιών και της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Για το 2019, που ήταν και το πρώτο έτος πλήρους εφαρμογής του μέτρου, είχαν προβλεφθεί δαπάνες 157 εκατομμυρίων ευρώ για την αποζημίωση μεταφορικών δαπανών νησιωτών, νησιωτικών επιχειρήσεων και επιδότησης καυσίμων στα πρατήρια των νησιών.
Με έκπληξη διαπιστώνουμε πως στον προϋπολογισμό του 2020 το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ανέρχεται σε μόλις 100 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα αυτοί οι πόροι προορίζονται για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, την επιδότηση άγονων γραμμών, καθώς και για λιμενικά έργα. Γεννιέται λοιπόν εύλογα το ερώτημα και η ανησυχία, γιατί η κυβέρνηση επέλεξε να περικόψει τόσο πολύ το ΠΔΕ του Υπουργείου και για το ποιές από αυτές τις δράσεις μοιραία θα κοπούν. Ελπίζουμε πραγματικά να μην υπάρχουν σκέψεις για την κατάργηση του Μεταφορικού ισοδύναμου και να πρόκειται απλώς για μια ακόμα από τις ερασιτεχνικές αστοχίες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, στις οποίες αρχίζουμε να συνηθίζουμε και την οποία θα σπεύσει ασθμαίνοντας να διορθώσει έστω και την τελευταία στιγμή.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί πρότυπο νησιωτικής πολιτικής, ανταποκρίνεται σε βασικές ανάγκες των νησιωτών μας και συνιστά και μια αναγκαία ελάφρυνση ειδικά για τα νησιά που σηκώνουν το βάρος του προσφυγικού. Είναι μια κατάκτηση που δεν θα επιτρέψουμε να χαθεί.
17/12/19