Απόψεις

Sea Jets και για Λήμνο. Γιατί όχι;

Sea Jets και για Λήμνο. Γιατί όχι;

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Η Λήμνος απέχει από τη Θεσσαλονίκη σχεδόν όσο και οι Σποράδες. Φέτος η επιδοτούμενη εταιρία Sea Jets κάνει χρυσές δουλειές με τα 4 δρομολόγια που έχει από Θεσσαλονίκη.

Την ίδια επιτυχία θα είχε εάν υπήρχαν δρομολόγια για Λήμνο-Σαμοθράκη.

Το σχετικό ρεπορτάζ είναι αποκαλυπτικό:

 

«Ούτε…καρφίτσα δεν πέφτει» στο ταχύπλοο οχηματαγωγό που δρομολόγησε από τις 18/6 η SeaJets προκειμένου να συνδέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων. Οι αριθμοί των μετακινήσεων επιβεβαιώνουν τη μεγάλη πληρότητα των τελευταίων εβδομάδων και όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ναυτιλιακός πράκτορας της εταιρείας Χάρης Καραχαρίσης,  Ιούνιο και Ιούλιο ταξίδεψαν για Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο 9.500 επιβάτες συνολικά, ενώ μέχρι τις 25/8 ο αριθμός τους αναμένεται να ξεπεράσει συνολικά τις 18.000».

 

Σύμφωνα με τον κ Καραχαρίση από τις 18/6 και για όλο τον Ιούνιο, το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο Super Runner Jet της SeaJets, χωρητικότητας 650 ατόμων-βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων λόγω της covid-19, μετέφερε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με προορισμό τα νησιά των Σποράδων 2.500 άτομα και 300 δίκυκλα και επιβατικά οχήματα, ενώ τον Ιούλιο οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 7.000 και 900.

Διευκρινίζοντας δε ότι το τελευταίο 20ήμερο το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – νησιά των Σποράδων εκτελείται από το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο Champion Jet, χωρητικότητας 750 ατόμων, ο  κ. Καραχαρίσης τόνισε ότι

 

“Λόγω και του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώνεται το δρομολόγιο Ιούλιο και Αύγουστο εκτελείται τέσσερις φορές την εβδομάδα, (κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο), από τρεις τον Ιούνιο” ενώ ευχήθηκε «να εδραιωθεί η επιδοτούμενη αυτή γραμμή και να εκτελείται κάθε χρόνο για τουλάχιστον τρεις με τέσσερις μήνες”.

 

Υπογραμμίζεται ότι τα δρομολόγια θα εκτελούνται μέχρι και τις 3 Οκτωβρίου, με τρία εβδομαδιαία από τον Σεπτέμβριο, ενώ οι ταξιδιώτες θα βρίσκονται από τη Θεσσαλονίκη στη Σκιάθο σε περίπου τρεις ώρες και 15 λεπτά, σε τέσσερις ώρες στη Σκόπελο και σε τέσσερις ώρες και 25 λεπτά στην Αλόννησο.

 

Με τη φράση “ δεν υπάρχει εισιτήριο αυτή τη στιγμή, είμαστε με την πληρότητα στο 100% ” ο δήμαρχος της Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας, υπογράμμισε την ανάγκη καθιέρωσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων, λέγοντας χαρακτηριστικά:

“Αν η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή λειτούργησε τόσο καλά εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, σκεφτείτε τι μπορεί να γίνει στην μετά covid-19 εποχή”.

 

Σημειώνοντας πως η ισχύς της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης λειτούργησε καθοριστικά για την τόνωση της οικονομίας της Σκιάθου “ τη στιγμή που λόγω της covid-19 η Σκιάθος αποκλείστηκε από πολλές άλλες γραμμές”  ο ίδιος υπογράμμισε, ότι “ ξεκινήσαμε ήδη τις ενέργειές μας ώστε να διατηρηθεί αφενός η γραμμή, αφετέρου δε να ανακοινωθεί νωρίς η έναρξη των δρομολογίων το 2022 και έτσι να μπορούν οι εν δυνάμει επισκέπτες, Βορειοελλαδίτες και Βαλκάνιοι, να κάνουν έγκαιρα τον προγραμματισμό τους”.

 

Ο ίδιος σημείωσε ότι «για ένα (τέτοιο) σύντομο ταξίδι, το πλοίο είναι σύγχρονο και το εισιτήριο δεν είναι απαγορευτικό» και υπενθύμισε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες είναι αποτέλεσμα των ενεργειών που έγιναν σε συνεργασία με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, ζητώντας από το υπουργείο Ναυτιλίας να προχωρήσει στην επιδότησή της.

 

Τη θέση του ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων “όχι μόνο έσωσε τη φετινή τουριστική σεζόν, αλλά λειτούργησε καθοριστικά στην τόνωση της τοπικής οικονομίας”, διατύπωσε ο δήμαρχος της Σκοπέλου, Σταμάτης Περίσσης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι

“δεν πρέπει να πάψει να ισχύει και θα δουλέψουμε για αυτό όλοι οι αρμόδιοι φορείς”.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζοντας ότι το φετινό εγχείρημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης “στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία”, ο ίδιος σημείωσε ότι στο νησί η πληρότητα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τους επισκέπτες του “ να ξοδεύουν καλά”, γεγονός, που όπως εκτίμησε αποτυπώνει και την ανάγκη των Ελλήνων να αποδράσουν, μετά και τα μέτρα που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού.

 

“ Επιβεβλημένη” χαρακτήρισε την ανάγκη διατήρησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων ο δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης, ο οποίος υπογραμμίζοντας την «καλή χημεία» μεταξύ Βορειοελλαδιτών και Σποραδιτών, τόνισε “τα οφέλη από την ισχύ της στα επόμενα χρόνια, θα είναι πολλά και για τις δύο πλευρές”.

Υπενθυμίζοντας δε ότι η σύνδεση αυτή “ήταν πάντα επιτυχημένη οποτεδήποτε και αν ίσχυσε”, ο κ. Βαφίνης σημείωσε

“φέτος έχουμε πληρότητα στο νησί στο 100% και αυτό ήταν ανέλπιστο για εμάς, δεν το υπολογίζαμε. Πρόκειται αποκλειστικά και μόνο για εσωτερικό τουρισμό”.

 

Και οι τρείς πάντως χαρακτήρισαν «καλό εισιτήριο» το κόστος της μεταφοράς των επισκεπτών από τη Θεσσαλονίκη για τα νησιά των Σποράδων.

Υπενθυμίζεται ότι για Σκιάθο οι τιμές ξεκινούν από 36,70 ευρώ/άτομο και φτάνουν ως και 94,40 ευρώ/άτομο, με το κόστος για τα ΙΧ στα 89,50 ευρώ και τα δίκυκλα σε 17,90 ευρώ.

Για την Σκόπελο οι τιμές ξεκινούν από 40,30 ευρώ/άτομο και φτάνουν στα 96 ευρώ/άτομο, με το κόστος για ΙΧ σε 105,90 ευρώ και για τα δίκυκλα σε 21,10 ευρώ.

Για την  Αλόννησο οι τιμές ξεκινούν από 48 ευρώ/άτομο και φτάνουν ως και 96 ευρώ/άτομο, με το κόστος για ΙΧ στα 115,10 ευρώ και για τις μοτοσυκλέτες στα 23 ευρώ.

 

Για φέτος η σύνδεση με τη Λήμνο είναι απλά ένα όνειρο. Για του χρόνου πρέπει όλοι από τώρα να ξεκινήσουμε την προσπάθεια. Η γραμμή είναι επιδοτούμενη, η Θεσσαλονίκη έχει πολλούς ταξιδιώτες και η Λήμνος είναι το πιο κοντινό νησί για να το επισκεφτούν. Και το δρομολόγιο μπορεί να περιλαμβάνει περίπλου του Αγίου Όρους, κάτι που θα κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το ταξίδι.

 

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button