Απόψεις

Τα κεράσια και οι παροιμίες τους

Τα κεράσια και οι παροιμίες τους

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Μια παροιμία λέει

«Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι».

Που σημαίνει, όταν ακούς κάποιον να υπόσχεται πολλά, να περιμένεις λίγα. Όπως, για παράδειγμα, όταν ακούς τους πολιτικούς μας να λένε ότι περιμένουμε ανάκαμψη, ανάπτυξη, επενδύσεις, αύξηση του τουρισμού κλπ.

 

«Είναι το κερασάκι στην τούρτα»

Λέμε όταν κάτι ολοκληρώνεται με επιτυχία.

Ή με αποτυχία. Μια άλλη σχετική παροιμία λέει το ίδιο πράγμα: «Ήτανε στραβό το κλήμα, το έφαγε κι ο γάϊδαρος».

 

Τα κεράσια είναι άριστο χαλαρωτικό και υπνωτικό. Όπως λέει μια άλλη παροιμία,

«Φάτε κεράσια για να κοιμηθείτε σαν πουλάκια»

Τα κεράσια, λοιπόν, είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και μετάλλων.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο σωστός ύπνος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων χρόνιων ασθενειών και μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συνιστάται να κοιμόμαστε αδιάλειπτα 7-9 ώρες κάθε βράδυ. Παρ’ όλα αυτά, πολλοί προσπαθούν να καταφέρουν να κοιμηθούν ακόμα και 5-6 ώρες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι  για να έχουμε έναν καλό ύπνο. Ένας από αυτούς είναι μέσω της διατροφής.
Υπάρχει μια ποικιλία τροφίμων που περιέχουν ιδιότητες που προάγουν τον ύπνο, αφού αποτελούν φυσική πηγή μελατονίνης. Η μελατονίνη είναι μια φυσική ορμόνη που παράγεται από τον επίφυση του εγκεφάλου. Η επίφυση ξεκινάει να παράγει μελατονίνη και να την απελευθερώνει στο αίμα, όταν ο ήλιος δύσει και αρχίζει να βραδιάζει. Είναι το “σήμα” του εγκεφάλου στο σώμα ότι πλησιάζει η ώρα για ξεκούραση. Αυτή η διαδικασία μας κάνει να νιώθουμε υπνηλία.

Τα κεράσια, λοιπόν, μας βοηθάνε να έχουμε καλύτερο ύπνο διότι περιέχουν μεγάλη ποσότητα μελατονίνης και αυξάνουν τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου.

Επίσης, τα κεράσια είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και μετάλλων. Μια μερίδα 240 ml περιέχει:

  • το 62% των ημερήσιων αναγκών για βιταμίνη Α
  • το 40% για βιταμίνη C και
  • το 14% για μαγγάνιο

Περιέχουν επίσης πολλά αντιοξειδωτικά, όπως ανθοκυανίνες και φλαβονόλες.

Για να πάρουμε τα μέγιστα οφέλη τους, συνιστάται να καταναλώνουμε μια μερίδα (1 φλιτζάνι) ώριμα κεράσια ή χυμό κερασιού (240 ml) 2-3 ώρες πριν πέσουμε για ύπνο.

 

Τα κεράσια είναι τα πρώτα φρούτα της άνοιξης.

Το λέει και η παροιμία:

«Τα σύκα θέλουνε δροσιά και τα κεράσια κάψα».

Που σημαίνει ότι εμφανίζονται την άνοιξη, τον Μάιο, με όμορφο ροζ ή κόκκινο χρώμα, αλλά τα καλά και γλυκά είναι τον Ιούνιο, τότε που πιάνουν οι μεγάλες ζέστες και έρχεται το καλοκαίρι.

Γι’ αυτό, όπως με όλα τα φρούτα, το σωστό είναι να μη βιαζόμαστε να τα αγοράζουμε μόλις πρωτοεμφανιστούν, αλλά στο τέλος, τότε που είναι σκουροκόκκινα, ώριμα και γλυκά. Και πιο φτηνά.

 

Πάντως, τα κεράσια και τα βύσσινα μπορούμε να τα έχουμε στη διάθεση μας όλο το χρόνο. Φροντίζει γι’ αυτό η οικογένεια Αχιλλαδέλη στον Κορνό (τηλ.2254061250), εκεί όπου εδώ και δεκαετίες η παραδοσιακή τους βιοτεχνία παράγει τα περίφημα χειροποίητα λημνιά γλυκά κουταλιού με πεντανόστιμα ντόπια φρούτα, κερασάκι και βύσσινο. Και την περίφημη βυσσινάδα, που μας κρατάει δροσερή συντροφιά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button