Περιοδικό

Τα Μυστικά για νόστιμες σούπες

Τα Μυστικά για νόστιμες σούπες

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Διευκρίνιση: Οι τυχόν διαφημίσεις που παρεμβάλλονται ενδιάμεσα σ’ αυτό το κείμενο γίνονται από τον διακομιστή του διαδικτύου και δεν έχουν σχέση ούτε με τον συντάκτη ούτε με το περιεχόμενο του.

 

Η σούπα είναι φαγητό θρεπτικό και εύκολο στην παρασκευή του. Θεωρείται από τις πιο έξυπνες κατηγορίες τροφών γιατί μας ενυδατώνει –γι’ αυτό την προτείνουν και οι γιατροί– και ταυτόχρονα δίνει πολλά θρεπτικά συστατικά. Συνδυάζει λαχανικά, κρέας, όσπρια και είναι από τις πιο πλήρεις τροφές, με συγκέντρωση ιχνοστοιχείων, πρωτεϊνών και αμινοξέων. Όλοι οι λαοί της γης έχουν παράδοση στη σούπα, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο άνθρωπος μπορεί να ζει τρώγοντας μόνο σούπες, ζεστές ή κρύες.

 

Οι σούπες θεωρούνται φαγητό διαίτης, καθώς έχουν λιγότερα λιπαρά, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν κορεσμό. Έτσι, η κατανάλωση σούπας βοηθάει στη μείωση του λιπώδους ιστού. Υπάρχουν δύο ειδών βασικές κατηγορίες σούπας: οι κρέμες και οι διαυγείς ζωμοί με λαχανικά και πρωτεΐνες. Οι άπειροι συνδυασμοί που γίνονται μεταξύ αυτών των δύο δίνουν υγιεινές προτάσεις.

Μπορούμε να συνδυάσουμε κρέμα σούπα με πρωτεΐνη ή σούπα πρωτεΐνης με μους λαχανικών.

Οι σούπες με κρέας θέλουν καλά βρασμένο κρέας. Αρχικά το βάζουμε σε κρύο νερό, χαμηλή φωτιά και ξάφρισμα που θα μας δώσει έναν καλό ζωμό.

Η σούπα κρέμα ή βελουτέ λέγεται έτσι επειδή παίρνει βελούδινη υφή όταν περνάει από ψιλή σήτα ή το μπλέντερ.

Οι κρεμώδεις σούπες έχουν βασικό συστατικό τα λαχανικά και το μυστικό είναι να σοτάρουμε όλα τα συστατικά (λαχανικά, πατάτες, φυλλώδη κ.ά.) πριν τα βράσουμε σε δυνατή φωτιά για λίγο, για να μη χάσουν τα συστατικά και τις βιταμίνες τους.

 

Η πετυχημένη και δημοφιλής σειρά ΤΙ ΣΟΥΠΑ ΘΑ ΦΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ, που δημοσίευσε η εφημερίδα μας καθημερινά το προηγούμενο τρίμηνο, έχει ολοκληρωθεί.

Ίσως είναι χρήσιμο να θυμίσουμε μερικά από τα μυστικά για να είναι οι σούπες μας πιο νόστιμες.

Αν λοιπόν η σούπα σας δεν σας ικανοποιεί γευστικά, τότε ίσως της λείπει κάποιο από τα παρακάτω συστατικά.

Δώστε γεύση, άρωμα και υφή στη σούπα σας, ανάλογα με το τι της λείπει, προσθέτοντάς της ένα από τα παρακάτω συστατικά:

 

Πάντοτε το κρεμμύδι προσθέτει πιο έντονη γεύση και νοστιμιά, ιδιαίτερα εάν το σοτάρουμε 2-3 λεπτά στο ελαιόλαδο στην αρχή.

Παρόμοια και με το σκόρδο.

Φλοιός τυριού: Κόψτε ένα-δυο λεπτά κομμάτια κίτρινου τυριού και προσθέστε τα στη σούπα σας. Θα της χαρίσουν αμέσως περισσότερη νοστιμιά. Ιδανικό είναι το μελίπαστο Λήμνου.

Θυμάρι: Άλλο ένα έξυπνο κόλπο για γεύση. Ρίξτε μέσα στη σούπα ολόκληρο κλωνάρι θυμαριού και αφαιρέστε το μόλις μαγειρευτεί. Δόξα το θεό, η Λήμνος έχει άφθονο θυμάρι.

Καρυκεύματα πουλερικών: Λίγο κάρυ, μοσχοκάρυδο ή τα έτοιμα μείγματα με ρίγανη, μπούκοβο, σινάπι κ.λπ. που χρησιμοποιούμε για το κοτόπουλο μπορούν να «απογειώσουν» τη σούπα σας στη στιγμή.

 

Παρόμοια με τους ζωμούς λαχανικών ή βοδινού. Προσοχή, πάντως, επειδή περιέχουν αλάτι, να μη προσθέσουμε αλάτι και γίνει η σούπα μας πολύ αλμυρή. Γενικά, αλατίζουμε τις σούπες σταδιακά , έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μας ξεφύγει περισσότερο αλάτι. Αν πάλι το παρακάνετε με το αλάτι, υπάρχει λύση. Το μυστικό είναι να ξεφλουδίστε μια πατάτα και να την βάλετε να βράσει  μέσα στην σούπα  15 λεπτά. Θα τραβήξει όλο το περιττό αλάτι.

Μανιτάρια: Προσθέστε μερικά μανιτάρια και κάντε τη σούπα πιο χορταστική και πρωτεϊνούχα. Τα μανιτάρι δίνουν μια γεύση παραπλήσια με το κρέας.

Γιαούρτι: Αν θέλετε η σούπα σας να αποκτήσει πιο κρεμώδη υφή, το γιαούρτι θα σας δώσει τη λύση.

Κι εδώ το πρόβειο γιαούρτι Λήμνου θα κάνει τη διαφορά.

Ψητό σκόρδο: Οι λάτρεις του σκόρδου θα το αγαπήσουν μέσα στη σούπα. Ίσως και οι υπόλοιποι. Στις μοναστηριακές συνταγές είναι πολύ συχνό.

Λαχανικά: Προσθέστε τα λίγο πριν το τέλος για να δώσουν «απλόχερα» λίγη από τη γεύση τους στη σούπα σας.

 

Οι σούπες πρέπει να βράζονται σε χαμηλή θερμοκρασία. Καλό είναι να τις  σιγοβράζουμε   με σκεπασμένη κατσαρόλα για να μην εξατμίζονται τα υγρά τους.

 

Εάν θέλουμε τις σούπες μας πιο παχύρευστες, μπορούμε να πολτοποιήσουμε ένα μέρος των λαχανικών τους στο μπλέντερ και να προσθέσουμε το μίγμα στην κατσαρόλα με την σούπα. Αν δεν μας περισσεύουν λαχανικά από την σούπα μπορούμε να προσθέσουμε λίγο αλεύρι ή ζωμό.

 

Οι σούπες μπορούν να σερβιριστούν με φρεσκοτριμμένο πιπέρι, ψιλοκομμένο μαϊντανό, με κάτι αλμυρό όπως π.χ. τυρί ή με κριτσανιστά κρουτόν.

 

Τέλος, μια-δυο κουταλιές ταχίνι, όπως κάνουν και στο Άγιο Όρος, θα δέσει τη σούπα και θα την κάνει πιο χορταστική.

Κι εδώ η Λήμνος κάνει τη διαφορά, με το εκλεκτό ταχίνι Αχιλλαδέλη, που παράγεται παραδοσιακά από σουσάμι εδώ και 80 χρόνια.

 

Οι σούπες μπορούν να αποτελούν πρώτο πιάτο ως ορεκτικό, αλλά και ως κύριο, όταν είναι «χορταστικές» και συνοδεύονται από ορεκτικά (φέτα, αλίπαστα, ελιές κλπ.). Πολλοί θέλουν να κρατήσουν τη νοστιμιά ενός φαγητού στο στόμα τους αφού το φάνε, εντούτοις οι περισσότεροι προτιμούν να ολοκληρώσουν με ένα επιδόρπιο. Το ιδανικό επιδόρπιο είναι κάτι ελαφρύ και γλυκό, όχι το παγωτό, οι κρέμες και οι τούρτες. Κι εδώ η λύση είναι ο Αχιλλαδέλης, με τις 4 γεύσεις χαλβά (βανίλια, κακάο, αμύγδαλο, θυμαρίσιο μέλι) ελαφρά πασπαλισμένο με κανέλα. Τέλος, να μη ξεχνάμε και τα 28 διαφορετικά γλυκά κουταλιού που παράγει με ντόπια φρούτα και παραδοσιακές συνταγές.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Δείτε Επίσης
Close
Back to top button