Τα ψιλά γράμματα και η υπογραφή

Τα ψιλά γράμματα και η υπογραφή
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Από αρχαιοτάτων χρόνων η σοφή παροιμία μάς προειδοποιεί: Πρόσεχε πού την βάζεις, την υπογραφή σου. Διότι αν δεν διαβάσεις πρώτα τα ψιλά γράμματα, μπορεί να υπογράψεις την καταδίκη σου. Όπως συνέβη με τον 84χρονο, που στα καλά καθούμενα, από το τίποτα, βρέθηκε να χρωστάει 32.000 ευρώ για βλεφαροπλαστική εγχείρηση. Την ιστορία την παρουσίασε η εφημερίδα Καθημερινή, θέλοντας να δείξει πόσο εύκολο είναι να πέσουν οι άνθρωποι στις παγίδες των προσφορών.
Ο κ. Πέτρος λοιπόν, ηλικίας 84 ετών, έχασε τη γυναίκα του και τότε τα παιδιά του προσπάθησαν να τον πείσουν να ξεκινήσει να βρει ένα χόμπι. Τότε τού εμφανίστηκε στο Facebook η διαφήμιση ενός κέντρου αισθητικής για θεραπεία βλεφαροπλαστικής μόνο με 90 ευρώ. Ο ηλικιωμένος άνδρας το βρήκε ως ευκαιρία για να βελτιώσει την όρασή του καθώς έπασχε από βλεφαρόπτωση αλλά και ως ευκαιρία για να βγει από το σπίτι. Έφτασε λοιπόν στο κέντρο αισθητικής στις 4 Ιανουαρίου και η κοπέλα τον εξυπηρέτησε με χαμόγελο και του εξήγησε πώς θα γίνονται οι συνεδρίες.
Τίποτα μέχρι τότε δεν φαινόταν περίεργο. Η υπάλληλος άκουσε το πρόβλημα που είχε ο κ. Πέτρος και τον ενημέρωνε βομβαρδιστικά με πολλές πληροφορίες. Στο τέλος μάλιστα του είπε ότι θα μπορούσε να επωφεληθεί από κάποιες άλλες υπηρεσίες ιατρικής φύσεως που η εταιρεία παρείχε εκείνη την περίοδο δήθεν δωρεάν, που θα τον ανακούφιζαν από πόνους στο σώμα. Μάλιστα του είπε ότι θα μπορεί να επισκέπτεται το κέντρο αισθητικής όποτε θέλει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Για τον λόγο αυτό ζήτησε η υπάλληλος από τον κ. Πέτρο τις πιστωτικές και χρεωστικές του κάρτες για να τις καταχωρήσουν στο σύστημα της εταιρείας και να ενεργοποιηθούν και οι άλλες προσφορές και εν συνεχεία υπέγραψε τα χαρτιά που του έδωσε.
Ο κ. Πέτρος επισκέφθηκε στις 8 Ιανουαρίου ξανά το κέντρο αισθητικής. Μια άλλη υπάλληλος ανέλαβε τον άνδρα και του έβαλε κάποιες αλοιφές και μετά από λίγο του ζήτησε κι άλλες υπογραφές. Η ίδια ακριβώς διαδικασία συνεχίστηκε στις 12, 15 και 22 Ιανουαρίου.
Στις 23 Ιανουαρίου έρχεται το πρώτο σοκ. Ο 84χρονος επισκέπτεται το κέντρο αισθητικής και για πρώτη φορά τον ενημερώνουν ότι χρωστάει 1.000 ευρώ για την ιατρική παρακολούθηση την οποία είχε δεχθεί ως επιπλέον υπηρεσία και δεν ήταν μέσα στο πρόγραμμα θεραπειών. Σοκαρισμένος ο άνθρωπος ρώτησε τον λόγο και του είπαν ότι η οφειλή είναι πραγματική και γίνεται για το καλό του. Τους είπε ότι δεν είχε τα χρήματα αυτά και τους ζήτησε να πάει να τα φέρει.
Μια άλλη υπάλληλος τότε του είπε να τον συνοδεύσει ως το σπίτι με το ταξί και έκλεισαν και την επόμενη συνεδρία για 25 Ιανουαρίου, στο οποίο ωστόσο έπρεπε να έχει οπωσδήποτε 500 ευρώ μετρητά. Στις 25 του μήνα αποφάσισε να ολοκληρώσει και τις συνεδρίες και να πάει για τελευταία φορά στο κέντρο αισθητικής, ενημερώνοντας ότι δεν ήταν προετοιμασμένος για το υψηλό κόστος των θεραπειών.
Λίγες ημέρες μετά ενημερώνει τον γιο του για όλα αυτά και εκείνος θορυβημένος από όσα άκουσε συνδέθηκε στους τραπεζικούς λογαριασμούς του πατέρα του και είδε ότι στο διάστημα αυτό είχε χρεωθεί συνολικά 32.781 ευρώ.
Άμεσα απευθύνθηκαν σε δικηγόρο και έκαναν αγωγή στην εταιρεία όπου διαπίστωσαν ότι ο κ. Πέτρος δεν είχε κοιτάξει τι υπέγραφε. Μετά από αυτή την παγίδα ο ηλικιωμένος κλείστηκε ακόμα περισσότερο στον εαυτό του και τον διακατείχε έντονη θλίψη και πάλι μετά τον θάνατο της συζύγου του. Μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι υποφέρει από διαταραχή της πρόσφατης μνήμης και κατάθλιψη.
Συμπέρασμα:
Προσοχή στις προσφορές, στα πολλά χαμόγελα και τα ψιλά γράμματα! Μην υπογράφετε εάν δεν τα διαβάσετε καλά πρώτα. Κι αν δεν καταλάβετε πρώτα τι ακριβώς σημαίνουν!