Τι απέγινε το πλοίο ΚΕΝΤΕΡΗΣ που περνούσε κι από την Λήμνο
Τι απέγινε το πλοίο ΚΕΝΤΕΡΗΣ που περνούσε κι από την Λήμνο
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Το θυμόμαστε όλοι. Το θαυμάζαμε γιατί ήταν το πιο επιβλητικό και το πιο γρήγορο. Εξάλλου και το όνομα του το πήρε από τον Ολυμπιονίκη Κεντέρη που είχε κατακτήσει το χρυσό μετάλλιο στα 200 μέτρα.
Έκανε το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο – Λέσβο – Χίο – Πειραιά. Και ήταν τόσο γρήγορο, που έκανε τη διαδρομή στο μισό χρόνο από όσο τα άλλα πλοία.
Ναυπηγήθηκε το 2000 στην Γαλλία και ήταν το ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά “υπερταχύπλοα” που παρήγγειλε η ΝΕΛ. Τα άλλα δύο ήταν το Αίολος Εξπρές ΙΙ (Αργότερα Αίολος Κεντέρης ΙΙ) και το Αίολος Εξπρές (Αργότερα Αίολος Κεντέρης Ι).
Με την παραλαβή του έγινε η ναυαρχίδα (δηλ. σημαντικότερο πλοίο) της εταιρείας και θεωρήθηκε τότε το γρηγορότερο πλοίο που λειτούργησε στο Αιγαίο.
Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Αν και στην αρχή θεωρήθηκε επιτυχές, τελικά όμως άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και προβλήματα από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick.
Παρόλο που ήρθε κλιμάκιο από τη Γαλλία για την επισκευή τους, τα προβλήματα παρέμειναν. Τα συχνά ατυχήματα λόγω τον απόνερων, ήταν η αφορμή, ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα.
Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο “Κόσμημα του Αιγαίου”, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.
Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ Παναγία Πάρου, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα από την ίδια εταιρεία, ενώ τα δύο εναπομείναντα ταχύπλοα “Αίολος Εξπρές” και “Αίολος Εξπρές ΙΙ” έλαβαν το όνομά του (“Αίολος Κεντέρης Ι” και “Αίολος Κεντέρης ΙΙ” αντίστοιχα.).
Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.
Το 2016, κι ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας. Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ.
Σήμερα, το πλοίο να παραμένει ημιβυθισμένο στη Αουγκούστα Ιταλίας, μεταφερμένο από τη Σαλαμίνα. Οι προσπάθειες απομάκρυνσής του από το λιμάνι, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες.