Περιοδικό

…τον στομάχόν σου ελαφρύν, ιατρού δεν έχεις χρείαν !

“Έχε τους πόδας σου ζεστούς, την κεφαλήν σου κρύαν,

τον στομάχου σου ελαφρύν, ιατρού δεν έχεις χρείαν”.

 

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Μια παλιά ιατρική συμβουλή, σε γλώσσα καθαρεύουσα, έλεγε:

“Έχε τους πόδας σου ζεστούς, την κεφαλήν σου κρύαν,

τον στομάχου σου ελαφρύν, ιατρού δεν έχεις χρείαν”.

Που σημαίνει ότι, εάν έχεις τα πόδια σου ζεστά, δροσερό το κεφάλι και ελαφρύ το στομάχι, δεν θα χρειαστείς τη βοήθεια του γιατρού.

 

Πολλοί άντρες ακόμα και σήμερα συνηθίζουν να κοιμούνται με τις κάλτσες, για να έχουν ζεστά τα πόδια τους.

Δροσερό πρέπει να είναι το κεφάλι μας ιδίως το καλοκαίρι με τον καύσωνα και τον δυνατό ήλιο, που το καπέλο είναι απαραίτητο.

Τέλος, το ελαφρύ στομάχι σημαίνει να τρώμε ωφέλιμες τροφές με μέτρο και χωρίς περιττές θερμίδες.

 

Οι γιατροί σήμερα, ιδίως οι καρδιολόγοι και διαβητολόγοι, συμβουλεύουν τα εξής για να έχουμε καλή υγεία:

1) Απαγορεύεται το κάπνισμα.

2) Φυσική δραστηριότητα: Γρήγορο βάδισμα 3-6 χιλιόμετρα την ημέρα, 3-6 φορές την εβδομάδα. Αποφυγή ασανσέρ. Μη χρησιμοποιείτε συχνά το Ι.Χ. και εάν αυτό είναι απαραίτητο, να το παρκάρετε 1-2 χιλιόμετρα μακριά από τη δουλειά σας.

3) Σωματικό βάρος: Η περίμετρος της μέσης σας να είναι μικρότερη από 102 εκατοστά για τους άνδρες και 88 στις γυναίκες.

4) Αποφεύγετε τα τηγανητά. Προτιμήστε ελαιόλαδο στο τέλος του μαγειρέματος.

5) Δεν πρέπει να υπάρχει αλατιέρα πάνω στο τραπέζι.

6) Κόκκινο κρέας: Άπαχο, έως μια φορά την εβδομάδα.

7) Κοτόπουλο: Έως δύο φορές την εβδομάδας (χωρίς την πέτσα).

8) Επιτρέπονται όλα τα ψάρια βραστά ξ ψητά. Όχι τηγανητά. Προτιμήστε τα πλούσια σε Ω3 λιπαρά, σαρδέλα, σκουμπρί, σολομό, τσίπουρα κλπ.

9) Ψωμί ολικής αλέσεως και πολύσπορο.

10) Αποφεύγετε τα κρουασάν και τα τσουρέκια.

11) Όσπρια: Επιτρέπονται όλα συστηματικά 2 φορές την εβδομάδα.

12) Λαχανικά: Επιτρέπονται όλα.

13) Φρούτα: Επιτρέπονται όλα, με μέτρο τα πολύ γλυκά (π.χ. μπανάνες, σύκα). Όχι πολλά ταυτόχρονα.

14) Ζυμαρικά

και πατάτες: Επιτρέπονται 1-2 φορές την εβδομάδας χωρίς κρέμα γάλακτος. Οι προδιαβητικοί και οι διαβητικοί να συμβουλευτούν τον γιατρό.

15) Γιαούρτι: Προτιμήστε με χαμηλά λιπαρά τύπου light.

16) Τυριά: Προτιμήστε ανθότυρο ξ ένα μικρό κομμάτι φέτα την ημέρα. Οι διαβητικοί κι όσοι έχουν χοληστερίνη να αποφεύγουν τα κίτρινα τυριά.

17) Αυγά: Έως 2 την εβδομάδα.

18) Γλυκά και παγωτά: Μόνο σποραδικά. Προτιμάτε λίγη σοκολάτα υγείας, φρουι-ζελε και κομπόστες.

19) Ξηροί καρποί: Επιτρέπονται αμύγδαλα, καρύδια, κάστανα, σε μικρή ποσότητα, άψητα και ανάλατα.

20) Καφές και τσάι: με αποβουτυρωμένο γάλα.

21) Αποφεύγετε ζαχαρούχα αναψυκτικά, σοκολατούχα και ποτά που περιέχουν βύνη.

22) Εάν τα ροφήματα τα προτιμάτε γλυκά, αντικαταστήστε την ζάχαρη με ζαχαρίνη.

23) Οινοπνευματώδη ποτά: Μέχρι ένα ποτηράκι κρασί με το γεύμα.

 

Συμπερασματικά, πρέπει να τρώμε:

Όσο χωράει η χούφτα των δύο χεριών μας λαχανικά και φρούτα

Όσο είναι μόνον η παλάμη μας κρέας, κατά προτίμηση άσπρο ή ψάρια

Όσο είναι μόνον ο αντίχειρας μας γλυκά.

Google NewsΑκολουθήστε το LimnosNea.gr - ΡάδιοΆλφα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσειςαπό την Λήμνο και τον κόσμο.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Δείτε Επίσης
Close
Back to top button