Περιοδικό

Από τον Διαβολο στον Σωτήρα της τέχνης..

Από τον Διαβολο στον Σωτήρα της τέχνης..

Γράφει ο Νικος Βολονάκης, δημοσιογράφος

Έγραφα τις προάλλες για το τραγούδι με τον τίτλο Διαβολος,που προορίζεται
για την φετινή Γιουροβίζιον, από την Κύπρο, όπως επίσης για τα παπούτσια του
Σατανα, που έχουν -τι έμπνευση- μια σταγόνα ανθρώπινου αίματος στη σόλα,
κι αυτά έγιναν ανάρπαστα εν ριπή οφθαλμού, διαδυκτιακα ! Σήμερα θα μιλήσουμε
για το άλλο άκρο. Την ιστορία του Σωτήρα του Κόσμου, του πίνακα του Ντα Βίντσι,
που έχει πετύχει ρεκόρ παγκοσμίως στην τιμή αγοράς.
Ούτε λίγο ούτε πολύ 450 εκατομμύρια δολάρια. Από…κακόμοιρους Σαουδάραβες,
παρόλο που δεν χάρηκαν την αγορά του ούτε μια στιγμή, από τότε που πλειοδότησαν
σε σχετική δημοπρασία.Δηλαδή, από το Νοέμβριο του 2017.
Κρίμα, γιατί όταν πριν ένα χρόνο είχα την τύχη να παω στο Παρίσι, να μπω στο
Λούβρο, την τελευταία μέρα της έκθεσης Ντα Βίντσι, ο πίνακας δεν υπήρχε.Τα
υπόλοιπα, θαυμάσια και αξιομνημόνευτα, αλλά ο Σωτήρας απών.
Και ποιος ήταν ο λόγος; Το ακριβότερο έργο στον κόσμο,είναι ακόμη αμφιλεγόμενης αυθεντικότητας. Σε σχετικό ντοκιμαντέρ, που παίχθηκε πρόσφατα,
όσοι ρωτήθηκαν ερίζουν για την προέλευση του. Διευθυντές μουσείων,ιστορικοί
τέχνης, διπλωμάτες, πολιτικοί διαφωνούν μεταξύ τους αν όντως ο κορυφαίος
δημιουργός της Αναγέννησης ζωγράφισε το συγκεκριμένο έργο.
Γαλλική πηγή αποκάλυψε, ότι κατόπιν εκτεταμένης απόρρητης εξέτασης του
πίνακα, με συμμετοχή ειδικών απ όλο τον κόσμο, προέκυψε ότι ο Ντα Βίντσι απλώς
συνέβαλε στη δημιουργία του, αλλά η αυθεντικότητα δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.
Οι Σαουδάραβες ήθελαν να παρουσιαστεί το έργο στην αναδρομική έκθεση
που έγινε στο Παρίσι, πιστεύοντας ότι θα είχαν και πολιτικά οφέλη, γιατί ο κόσμος
θα πίστευε ότι γινόταν ένα άνοιγμα της χώρας προς τη Δύση. Ωστόσο,ο πρόεδρος
Μακρόν, πριν ενάμισυ χρόνο αποφάσισε να μην γίνουν δεκτοί οι όροι της Σαουδικης
Άρα βίας. Φοβήθηκε, ότι με τον τρόπο αυτόν,θα είχε πληγεί η αξιοπιστία του
Λούβρου, γιατί θα έδινε την εντύπωση ότι ξεπλένει πετροδολάρια. Το ζήτημα μένει
πάντα ανοιχτό και δισεπίλυτο. Όπως, με τα μάρμαρα του Παρθενώνα..
Αντίθετα, εδώ στην Ελλάδα, η υπουργός πολιτισμού Λινά Μενδώνη είναι πολύ
αισιόδοξη, για το αύριο.Σε συνέντευξη της μίλησε για τα έργα που προγραμματίζονται
στην Αμφίπολη, για το μουσείο ενάλιων αρχαιοτήτων στον Πειραιά και μεταξύ
άλλων για τις παρεμβάσεις στη Θεσσαλονικη, στην Αγία Σοφία, Παναγία Χαλκεων
και την Αχειροποιητο.Όταν ρωτήθηκε για την παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου
και την εικονική πραγματικότητα, απάντησε: ¨ Έρχομαι από το εθνικό μουσείο του
Κατάργηση, από μια έκθεση που έχει όλα τα στοιχεία που αναδεικνύουν   την
πολιτιστική κληρονομιά. Αυτό που μου έκανε εξαιρετική εντύπωση είναι το
ψηφιακό περιεχόμενο.Από μόνο του έργο τέχνης. Όπως ακριβώς αυτό που γίνεται
τώρα στην αρχαία Ολυμπία : προγραμμα αυξημένης πραγματικότητας,που προσφέρει
αναπαράσταση μνημείων και χώρου στους επισκέπτες..¨
Άντε, γιατί σ ένα μήνα, είναι παγκόσμια μέρα των μουσείων…

 

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button