Η πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό
Η πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Οι χώρες της Μεσογείου αποτελούσαν πάντα δημοφιλή τουριστικό προορισμό. Στις νέες συνθήκες η Ελλάδα βρίσκεται μαζί με το Ισραήλ και την Κύπρο στις καλύτερες χώρες ως προς την αντιμετώπιση του Covid -19. Το μέγεθος όμως του τουρισμού και το τουριστικό προϊόν της χώρας μας είναι ασύγκριτα υψηλότερα από κάθε άποψη. Η Ελλάδα υπό προϋποθέσεις έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει ευκαιρίες και να διεκδικήσει μια κορυφαία διεθνή θέση για διακοπές, τουριστικές επενδύσεις, αγορά κατοικίας, επώνυμα τοπικά προϊόντα και πολλά άλλα.
Οι δύο βασικές στρατηγικές που θα κρίνουν την πορεία του τουρισμού μας είναι:
1) Η κυβερνητική και κοινοτική υποστήριξη.
2) Ολοκληρωμένο σχέδιο για την υγειονομική ασφάλεια και προστασία της κοινωνίας, των εργαζομένων και των επισκεπτών. Καλούμαστε έμπρακτα να μεταφέρουμε αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, αλλιώς κινδυνεύει να χαθεί η φήμη που αποκτήθηκε.
Έχουμε την ευκαιρία να ενταχθούμε στη λίστα των προτεινόμενων χωρών που ήδη άρχισε να διαμορφώνεται από πολλές χώρες. Δεν αρκεί μόνο η δική μας απόφαση σε ποιες χώρες θα ανοίξουμε τα σύνορα μας, αλλά και ποιες χώρες θα μας εντάξουν.
Τέλος, απαιτείται έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση για τους κανόνες υγιεινής που αφορούν κυριολεκτικά όλους τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό (διαμονή, εστίαση, διασκέδαση κτλ.) και όλους τους επισκέπτες (ημεδαποί και αλλοδαποί). Η ενέργεια αυτή αποβλέπει όχι μόνο στη διαφύλαξη των μέτρων υγιεινής αλλά και στη μείωση επικίνδυνων καταστάσεων που μπορεί να γίνουν viral με ένα απλό post. Ο ανταγωνισμός θα είναι αδυσώπητος και θα περιμένει την αποτυχία μας. Η επιβολή προστίμων προς όλους είναι αναγκαίο μέτρο όχι μόνο για την τήρηση των κανόνων αλλά και γιατί μπορεί να περιορίσει συμβάντα που θα υποθάλψουν τη φήμη και την εικόνα της χώρας, ειδικά σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο.