Όνειρο φθινοπωρινής νυκτός

Όνειρο φθινοπωρινής νυκτός
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Τα γρήγορα πλοία για Λήμνο που έχουμε σήμερα τρέχουν με 25 μίλια την ώρα. Για παράδειγμα, το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ από Καβάλα για Μύρινα κάνει μόνο 3 ώρες, ενώ παλιά τα άλλα πλοία, για παράδειγμα το ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ, το ΑΛΚΑΙΟΣ κλπ. έκαναν το διπλάσιο χρόνο, 5-6 ώρες.
Αυτή είναι μια καλή εξέλιξη. Όπως καλή εξέλιξη θα ήταν να έχουμε όλο το χρόνο πλοίο και από Αλεξανδρούπολη για Λήμνο.
Παλιά υπήρχε κι ένα ακόμα δρομολόγιο από Καβάλα για Λήμνο, δύο φορές την εβδομάδα Καβάλα-Σαμοθράκη-Μύρινα, που έκανε περίπου επτά ώρες, αλλά καταργήθηκε.
Δυο λόγια για το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ. Είναι πλοίο ελληνικό, βγαλμένο από χέρια ελληνικά και έχει αγαπηθεί πολύ, τόσο από τους ταξιδιώτες όσο και από τους νησιώτες που εξυπηρετεί εδώ και 15 χρόνια, σκίζοντας με την πλώρη του τα βαθειά γαλάζια νερά του Αιγαίου Αρχιπελάγους, που άλλοτε είναι ήρεμα και άλλοτε ατίθασα.
Ναυπηγήθηκε με τις καλύτερες προδιαγραφές για τους πιο δύσκολους καιρούς και ταξιδεύει πάντα «παλικαρίσια», βγάζοντας ασπροπρόσωπους το πλήρωμα και την εταιρία του.
Την σχεδίαση του πλοίου ανέλαβε η Φινλανδική εταιρία Deltamarin, πολύ γνωστή στο χώρο, η οποία σχεδίασε και τα αδελφά Blue Star ΙΘΑΚΗ, ΠΑΡΟΣ και ΝΑΞΟΣ, καθώς και πολλά γνωστά πλοία που ταξιδεύουν σε όλες τις θάλασσες της υδρογείου.
Την περίοδο 2014-2015 κλήθηκε να αναλάβει τον πιο καθοριστικό ρόλο στη μέχρι τώρα καριέρα του, καλύπτοντας τα κενά που προέκυψαν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου, της Καβάλας και των άγονων, εξυπηρετώντας επαρκώς τις νέες ανάγκες και δίνοντας νέα πνοή για ζωή στα λιμάνια και τους κατοίκους.
Το σκαρί του μοιάζει με δελφίνι που χαρίζει ένα μοναδικό πλανάρισμα στο πλοίο και υψηλότερη ταχύτητα και τα απόνερα βγαίνουν όμορφα στρωμένα και εντυπωσιάζουν. Η υπηρεσιακή ταχύτητα του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ κυμαίνεται μεταξύ 25 και 25,4 κόμβους, ενώ η μέγιστη αγγίζει τους 28. Εντύπωση προκαλεί η γρήγορη επιτάχυνση από στάση, γεγονός που οφείλεται στην τεράστια ιπποδύναμη.
Συνολικά διαθέτει 104 κλίνες διανεμημένες σε 31 καμπίνες. Στο μέσο του πλοίου είναι το Rainbow Lounge με αριθμημένα καθίσματα αεροπορικού τύπου και όμορφη θέα από τα μεγάλα παράθυρα και πρύμα το χώρο που χαρίζει θέα στα εντυπωσιακά απόνερα, αλλά συγχρόνως προστατεύεται και από τους ανέμους. Επίσης, το Three Dolphins Bar, μια ονομασία εμπνευσμένη από το σινιάλο της HELLENIC SEAWAYS με τα τρία δελφίνια σε κόκκινο φόντο!
Το πανέμορφο αυτό ελληνικό βαπόρι συνεχίζει να σκίζει τα νερά του Αιγαίου και να προσφέρει μοναδικές συγκινήσεις τόσο στους ταξιδιώτες του όσο και στους κατοίκους των νησιών!
Παλιά, πριν από 10-12 χρόνια είχαμε και τα δύο δρομολόγια από Θεσσαλονίκη, κάθε Τετάρτη και Σάββατο με τον ΘΕΟΦΙΛΟ, το ΜΥΤΙΛΗΝΗ κ.ά. Εξυπηρετούσαν πάρα πολύ τη βόρεια Ελλάδα, αλλά καταργήθηκαν. Ένα από τα πλοία αυτής της γραμμής ήταν και το ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου, εντυπωσιακό και ταχύτατο, μάλιστα όταν προσέγγιζε τη Λήμνο υπήρχε η προειδοποίηση στις παραλίες οι κάτοικοι να προσέχουν τα μεγάλα και δυνατά απόνερα που δημιουργούσε.
Πρόσφατα για τον ΚΕΝΤΕΡΗ ενδιαφέρθηκε η ATTICA Group με την ΑΝΕΝ και υπήρξε η βάσιμη ελπίδα ότι θα έκαμνε πάλι το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λήμνο.
Μια παροιμία λέει, «Ήταν που ήταν στραβό το κλήμα, το έφαγε κι ο γάϊδαρος». Φαίνεται ότι ο κορωνοϊός μάλλον θα σβήσει κι αυτό το όνειρο…