Ποιο μάθημα σού αρέσει περισσότερο;

Ποιο μάθημα σού αρέσει περισσότερο;
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Σήμερα Τετάρτη 26 Μαρτίου τελείωσε το τετραήμερο καθισιό των μαθητών που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα στις 22. Από την περασμένη Παρασκευή μέχρι σήμερα δεν έγιναν μαθήματα λόγω αργίας Σαββατοκύριακου, πρόβες παρέλασης, ομιλίες, Ευαγγελισμού κλπ.
Το ερώτημα που απασχολεί πλέον όλους τους μαθητές είναι, «Πότε κλείνουν πάλι τα σχολεία;».
Η απάντηση είναι εύκολη. Απλή αριθμητική: 4 x 4 = 16.
Το επόμενο καθισιό είναι δέκα έξι (16) ολόκληρες μέρες λόγω Λαζάρου, Μεγάλη Δευτέρα, Μεγάλη Τρίτη, Μεγάλη Τετάρτη, Μεγάλη Πέμπτη, Μεγάλο Σάββατο, Ανάσταση του Πάσχα, του Θωμά, από το Σάββατο 14 Απριλίου (του Λαζάρου) μέχρι και την Κυριακή 27 Απριλίου (του Θωμά).
Και πότε είναι το επόμενο;
Απλή αριθμητική: 16 x 16 = 196, δηλαδή του Αγίου Πνεύματος, πρωτομαγιά, 6ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Κρήτη, 3 μήνες καλοκαιρινές διακοπές και μπάνια στη θάλασσα, επέτειος του ΟΧΙ, απελευθέρωση της πόλης μας από τον τουρκικό ζυγό, ο Άγιος Προστάτης της πόλης μας, επέτειος Πολυτεχνείου, δύο βδομάδες χειμερινές διακοπές λόγω εορτών Χριστουγέννων, Νέου Έτους, Θεοφανίων, των Τριών Ιεραρχών, ασθένειες, εκλογές 15μελούς, εθνικές εκλογές, δημοτικές εκλογές, ευρωεκλογές, σμπόμπες κλπ. κλπ. Σύνολο: 5 μήνες.
Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με το τι απαντούν στην ερώτηση, «Ποιο μάθημα σού αρέσει περισσότερο;»:
1) Το διάλειμμα, και 2) Οι σμπόμπες.
«Σμπόμπα», για όσους δεν το ξέρουν, είναι αρχαία ελληνική λέξη στην Αττική Ιωνική διάλεκτο και σημαίνει αδικαιολόγητη απουσία από το σχολείο. Συνώνυμο της σμπόμπας είναι η λέξη «κοπάνα», και συνδυάζεται με παράνομη απόλαυση.
Οι σχολικές κοπάνες πάντοτε παρείχαν τη φαντασίωση της απόδρασης από την καθημερινότητα και τον καταναγκασμό της μαθητικής ζωής, απολαμβάνοντας λίγες ώρες ελευθερίας. Δεν την έκαναν κοπάνα όλοι, αλλά μόνον λίγοι, οι πιο τολμηροί. Οι περισσότεροι ήταν τυπικοί και επιμελείς μαθητές, που ποτέ δεν έκαναν σκασιαρχείο, αλλά αρκούνταν στο διάλειμμα.
Για παράδειγμα, ας πούμε ότι είναι τέλη Μαΐου, τότε που οι μέρες είναι ζεστές, σχεδόν καλοκαίρι. Δύσκολο να κλειστείς στο σχολείο για μάθημα και να περάσεις μονότονα άλλη μια μέρα ίδια με τις άλλες. Έτσι, η παρέα αποφασίζει και την κοπανάει για την παραλία για μπάνιο. Εκεί απολαμβάνουν την γλυκιά αίσθηση της παρανομίας που ενισχύεται με τη σκέψη ότι οι υπόλοιποι είναι κλεισμένοι μέσα στο σχολείο και κάνουν μάθημα, εξετάζονται ίσως από τους καθηγητές και σίγουρα σκυλοβαριούνται.
Μετά βέβαια, θα επιστρέψουν στο σπίτι σαν να μη συνέβη τίποτα. Ούτε γάτα ούτε ζημιά.
– Τι έγινε σήμερα, πώς πήγε το μάθημα, παιδί μου;
– Τίποτα, τα ίδια και τα ίδια!…