Απόψεις

Πολλά δάκρυα για το τίποτα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πολλά δάκρυα για το τίποτα.

Με αφορμή την κατεπείγουσα (!!!)  συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την αναστάτωση (!!!) που δημιουργήθηκε με την αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ από το ΠΡΕΒΕΛΗΣ.

 

Για την ιστορία:

Στις 5/12/2022 αναρτήθηκε η “Προκήρυξη ανοικτού δημόσιου διεθνή επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών ΚΑΒΑΛΑ – ΛΗΜΝΟΣ- ΜΥΤΙΛΗΝΗ – ΧΙΟΣ – ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ – ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΗΚΟΣ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ – ΧΙΟΣ – ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ” (ΑΔΑ: 6ΘΠ54653ΠΩ-Σ89)

Στους όρους του διαγωνισμού περιλαμβάνεται η περίφημη παράγραφος 35, σύμφωνα με την οποία: “Αν κατά την διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης δεν είναι δυνατή η αντικατάσταση με πλοίο αναλόγων προσόντων και μεταφορικής ικανότητας, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, δύναται να αντικατασταθεί (εφόσον το απαιτεί η ετήσια επιθεώρηση του πλοίου) από πλοίο κατωτέρων προσόντων, για χρονικό διάστημα έως…..  και 20 ημερών στις περιπτώσεις  θερινών συμβάσεων και γενικότερα σε γραμμές που προκηρύσσονται για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους…”.

            Η επίμαχη παράγραφος 35 υπήρχε και σε παλαιότερες συμβάσεις και ήταν κάτι που όσοι ασχολούνται, έστω και επιφανειακά, με το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Λήμνου, θα έπρεπε να γνωρίζουν.

 

Στις 16/1/2023 διεξήχθη ο διαγωνισμός.

 

Στις 5/5/2023 υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτική Πολιτικής και της αναδόχου εταιρίας, ώστε να δρομολογηθεί το πλοίο BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ στις συγκεκριμένες γραμμές.

 

Στις 18/5/2023 υπεγράφη η πρώτη αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ από το BLUE STAR ΠΑΤΜΟΣ (για το διάστημα από 23/5/2023 έως και 4/6/2023), οπότε και δεν δημιουργήθηκε φυσικά, καμία αναστάτωση, αφού το ΠΑΤΜΟΣ είναι πιο σύγχρονο από το ΜΥΚΟΝΟΣ.

 

Στις 2/6/2023 υπεγράφη η δεύτερη αντικατάσταση από το ΠΡΕΒΕΛΗΣ (για το διάστημα 5/6/2023 έως και 26/6/2023), το οποίο είναι σαφώς πολύ παλαιότερο και δημιουργήθηκε η αναστάτωση.

 

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές, πως η αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ για λόγους ετήσιας επιθεώρησής του, δεν ήταν κάτι απρόβλεπτο. Να σημειωθεί εξάλλου ότι, το πότε θα τύχει επιθεώρησης ένα πλοίο, δεν είναι κάτι που αποφασίζεται τελευταία στιγμή και όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά μπορούν να το γνωρίζουν μήνες νωρίτερα.

 

Παρόλα αυτά, ξαφνικά και εν μέσω τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, γίνεται κατεπείγουσα σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου!!!

 

Δυστυχώς όμως, είναι ξεκάθαρο ότι είμαστε με τα χέρια δεμένα. Η συγκεκριμένη αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ είναι νόμιμη και γνωστή (έστω και ανεπίσημα) από καιρό. Κατ’ επέκταση, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για παράσταση διαμαρτυρίας της Δημαρχιακής Αρχής, με την όποια συνοδεία, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (και ειδικά σε μια υπηρεσιακή κυβέρνηση) δεν μπορούμε να αντιληφθούμε σε τι πραγματικά αποσκοπεί. Πιστεύει κανείς ότι θα γυρίσει το ΜΥΚΟΝΟΣ εσπευσμένα από το Πέραμα, όπου επιθεωρείται και θα ξαναμπεί άρον άρον στην γραμμή; Αυτά είναι αστεία.

 

Όποιος επιθυμεί πραγματικά να συμμετέχει στην επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος της Λήμνου, πρέπει να δρα προληπτικά και όχι να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις. Μπροστά μας έχουμε τις νέες συμβάσεις που θα υπογραφούν προς το τέλος του έτους, αφού τότε ολοκληρώνονται οι νυν συμβάσεις. Τότε, λοιπόν, θα πρέπει να πιέσουμε το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να μην χαθούμε πάλι στα μικρά γράμματα των προκηρύξεων των διαγωνισμών. Τότε πρέπει να δηλώσουμε το βροντερό μας παρόν, με κάθε τρόπο, ώστε να περιφρουρήσουμε τα δίκαιά μας και να μην αναγκαζόμαστε πάλι να εμφανιζόμαστε “έκπληκτοι” μπροστά στις εξελίξεις.

 

 

 

                                                                                                                                        

Από το Γραφείο Τύπου

 

 

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Back to top button