Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι
Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Κάτι άρχισε να κινείται στις κρατήσεις στα μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά τα περισσότερα «ονειρεύονται καλοκαιρινά» μέσα στον απόηχο της γκρίζας συννεφιάς της πανδημίας, ενώ άλλα άρχισαν να εύχονται και να ονειρεύονται παράταση της τουριστικής περιόδου – και κρατήσεις – για το φθινόπωρο.
Υπάρχει επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες των μεγάλων tour operators, αλλά βασικά μόνο για πληροφορίες. Το κλικ της κράτησης ακόμα δεν γίνεται παρά μόνο σπάνια. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως σε Ελλάδα, Ισπανία – ιδιαίτερα για τις ισπανικές Βαλεαρίδες Νήσους, οι οποίες έχουν καταφέρει να έχουν πολύ καλύτερο επιδημιολογικό προφίλ από την ηπειρωτική Ισπανία – Πορτογαλία και Τουρκία.
Πολλά είναι και τα τηλέφωνα από Έλληνες πελάτες σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες που απευθύνονται στην ελληνική αγορά και γνωστοποίησαν ήδη το άνοιγμα των ξενοδοχείων τους τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.
Πέρσι από τη Γερμανία ήλθαν στην Ελλάδα 4 εκατομμύρια ταξιδιώτες, οι οποίοι δαπάνησαν εντός ελληνικών συνόρων –χωρίς τα έξοδα για το αεροπορικό ταξίδι– 3 δισ. ευρώ ή το 17% του συνόλου των ταξιδιωτικών εισπράξεων της χώρας. Με δεδομένο ότι η βρετανική αγορά, η δεύτερη μεγαλύτερη για την Ελλάδα, αναμένεται να παραμείνει κλειστή τουλάχιστον για τους επόμενους έναν-δύο μήνες, είναι φανερό ότι αν περιμένουμε κάτι, αυτό θα είναι από Γερμανούς.
Σε καμιά περίπτωση βέβαια όλα αυτά δεν σημαίνουν πως η σεζόν θα μοιάζει με τις περασμένες. Τα ξενοδοχεία που θα ανοίξουν θα είναι λιγότερα και λόγω των αυστηρών γερμανικών πρωτοκόλλων θα λειτουργούν με περιορισμένη δυναμικότητα. Η μέση πρόβλεψη όσον αφορά την πτώση της ζήτησης για διακοπές στις βασικές αγορές από τις οποίες έλκει τουρίστες η Ελλάδα, παραμένει κοντά στο 70%.
Συμπέρασμα: όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι.